LINKI AFILIACYJNE

Allegro zmienia się na lepsze – wprowadzono spore ułatwienie dla kupujących

3 minuty czytania
Komentarze

Allegro w ostatnich dniach ogłosiło trzy zmiany, które dotyczą kupujących na platformie. Przynajmniej dwie z nich są jednoznacznie pozytywne. Trudno mówić o rewolucji, jednak w określonych przypadkach użytkownicy będą mogli łatwiej osiągnąć swój cel.

Zmiany na Allegro

Do niedawna chcąc zwrócić zamówienie, które zostało wysłane w więcej niż jednej paczce, można było wygenerować tylko jedną etykietę lub kod zwrotu. W sytuacji, gdy użytkownik chciał skorzystać z darmowego zwrotu i potrzebował więcej kodów, musiał kontaktować się z Allegro, a przy płatnych zwrotach w ogóle nie było opcji uzyskania większej liczby kodów.

Teraz użytkownicy Allegro mogą samodzielnie generować dodatkowe kody zarówno dla płatnych, jak i bezpłatnych zwrotów, bez kontaktowania się z administracją platformy. Wystarczy w formularzu zwrotu, w podsumowaniu kliknąć Nadaj kolejną przesyłkę. Można też wybrać tę opcję w zakładce Moje zakupy, wybierając wcześniej Szczegóły zakupu i Rozwiń szczegóły zwrotu. W przypadku darmowych zwrotów można wygenerować maksymalnie tyle kodów, w ilu paczkach zostało przysłane zamówienie.

Kolejna zmiana na Allegro dotyczy zmian w dyskusjach ze sprzedającym. Platforma automatycznie zamyka dyskusję, jeżeli rozpoczęliśmy ją z powodu:

  • nie otrzymałem produktu – po weryfikacji statusu przesyłki okazuje się, że została ona dostarczona, a 24 godziny od jej dostarczenia nie wypowiemy się w dyskusji
  • problem z odstąpieniem/rezygnacją z zakupu lub brak zwrotu wpłaty – a sprzedający zwróci nam przez Allegro Finanse pełną kwotę za zamówienie.

Do niedawna po takim zamknięciu dyskusji przez Allegro trzeba było kontaktować się z obsługą platformy, jeśli chcieliśmy ponownie otworzyć konwersację. Od 3 lipca uległo to jednak zmianie.

Jeśli Dyskusja zostanie przez nas zamknięta, ale po pewnym czasie pojawi się inny problem z zamówieniem, będziesz mieć możliwość samodzielnego otwarcia takiej Dyskusji ponownie. Wtedy jej status zmieni się na W toku.

– wyjaśnia Allegro.
allegro
źródło: Allegro

Wystarczy w zakładce Dyskusje wybrać konwersację, którą chcemy ponownie otworzyć, kliknąć zgłoś problem ponownie i wskazać powód, przez który wracamy do rozmowy ze sprzedającym.

Trzecia zmiana dotyczy akcji Gwarancja najniższej ceny. Allegro przyznaje takie oznaczenie ofertom, których ceny są najniższe w porównaniu ze sklepami internetowymi. Allegro zaktualizowało listę sklepów, z którymi porównuje ceny na platformie. Przedstawia się ona następująco:

  • 123lazienka.pl
  • 8a.pl
  • amazon.pl
  • bricoman.pl
  • centrumrowerowe.pl
  • electro.pl
  • empik.com
  • erli.pl
  • euro.com.pl
  • gemini.pl
  • hurtelektryczny.pl
  • komputronik.pl
  • korob.pl
  • lazienkaplus.pl
  • leroymerlin.pl
  • makeup.pl
  • mediaexpert.pl
  • mediamarkt.pl
  • morele.net
  • narzedziak.pl
  • notino.pl
  • oleole.pl
  • sklepopon.com
  • sport-shop.pl
  • strefakierowcy.pl
  • superpharm.pl
  • tim.pl
  • ucando.pl
  • xl-narzedzia.pl
  • zooplus.pl

źródło: Allegro, zdjęcie główne: GettyImages/Wpadington/Allegro

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw