Allegro w ostatnich dniach ogłosiło trzy zmiany, które dotyczą kupujących na platformie. Przynajmniej dwie z nich są jednoznacznie pozytywne. Trudno mówić o rewolucji, jednak w określonych przypadkach użytkownicy będą mogli łatwiej osiągnąć swój cel.
Zmiany na Allegro
Do niedawna chcąc zwrócić zamówienie, które zostało wysłane w więcej niż jednej paczce, można było wygenerować tylko jedną etykietę lub kod zwrotu. W sytuacji, gdy użytkownik chciał skorzystać z darmowego zwrotu i potrzebował więcej kodów, musiał kontaktować się z Allegro, a przy płatnych zwrotach w ogóle nie było opcji uzyskania większej liczby kodów.
Teraz użytkownicy Allegro mogą samodzielnie generować dodatkowe kody zarówno dla płatnych, jak i bezpłatnych zwrotów, bez kontaktowania się z administracją platformy. Wystarczy w formularzu zwrotu, w podsumowaniu kliknąć Nadaj kolejną przesyłkę. Można też wybrać tę opcję w zakładce Moje zakupy, wybierając wcześniej Szczegóły zakupu i Rozwiń szczegóły zwrotu. W przypadku darmowych zwrotów można wygenerować maksymalnie tyle kodów, w ilu paczkach zostało przysłane zamówienie.
Kolejna zmiana na Allegro dotyczy zmian w dyskusjach ze sprzedającym. Platforma automatycznie zamyka dyskusję, jeżeli rozpoczęliśmy ją z powodu:
- nie otrzymałem produktu – po weryfikacji statusu przesyłki okazuje się, że została ona dostarczona, a 24 godziny od jej dostarczenia nie wypowiemy się w dyskusji
- problem z odstąpieniem/rezygnacją z zakupu lub brak zwrotu wpłaty – a sprzedający zwróci nam przez Allegro Finanse pełną kwotę za zamówienie.
Do niedawna po takim zamknięciu dyskusji przez Allegro trzeba było kontaktować się z obsługą platformy, jeśli chcieliśmy ponownie otworzyć konwersację. Od 3 lipca uległo to jednak zmianie.
Jeśli Dyskusja zostanie przez nas zamknięta, ale po pewnym czasie pojawi się inny problem z zamówieniem, będziesz mieć możliwość samodzielnego otwarcia takiej Dyskusji ponownie. Wtedy jej status zmieni się na W toku.
– wyjaśnia Allegro.
Wystarczy w zakładce Dyskusje wybrać konwersację, którą chcemy ponownie otworzyć, kliknąć zgłoś problem ponownie i wskazać powód, przez który wracamy do rozmowy ze sprzedającym.
Trzecia zmiana dotyczy akcji Gwarancja najniższej ceny. Allegro przyznaje takie oznaczenie ofertom, których ceny są najniższe w porównaniu ze sklepami internetowymi. Allegro zaktualizowało listę sklepów, z którymi porównuje ceny na platformie. Przedstawia się ona następująco:
- 123lazienka.pl
- 8a.pl
- amazon.pl
- bricoman.pl
- centrumrowerowe.pl
- electro.pl
- empik.com
- erli.pl
- euro.com.pl
- gemini.pl
- hurtelektryczny.pl
- komputronik.pl
- korob.pl
- lazienkaplus.pl
- leroymerlin.pl
- makeup.pl
- mediaexpert.pl
- mediamarkt.pl
- morele.net
- narzedziak.pl
- notino.pl
- oleole.pl
- sklepopon.com
- sport-shop.pl
- strefakierowcy.pl
- superpharm.pl
- tim.pl
- ucando.pl
- xl-narzedzia.pl
- zooplus.pl
źródło: Allegro, zdjęcie główne: GettyImages/Wpadington/Allegro
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.