Zablokowanie numeru IMEI oznacza utratę możliwości korzystania z usług telekomunikacyjnych na smartfonie. Zarówno T-Mobile, jak i inni najwięksi operatorzy w Polsce stosują blokady IMEI. Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach tak się dzieje oraz co zrobić, by pozbyć się blokady.
Blokada IMEI w T-Mobile – spis treści
Od kiedy T-Mobile blokuje IMEI?
T-Mobile razem z Plusem należy do pierwszych operatorów w Polsce, którzy zaczęli blokować IMEI, czyli indywidualne numery pozwalające zidentyfikować konkretny egzemplarz telefonu. Magentowy operator zdecydował się na ten krok już w 2017 roku. Dzięki tej decyzji telekom ma możliwość reagowania na przypadki, w których ktoś bierze telefon na raty, a potem ich nie spłaca. Blokada IMEI sprawia, że na smartfonie nie działają podstawowe usługi telekomunikacyjne i to nie tylko w T-Mobile, ale także u innych operatorów w Polsce.
Jak sprawdzić blokadę IMEI w T-Mobile?
Jeśli na naszym telefonie przestały działać usługi telekomunikacyjne, warto sprawdzić, czy operator nie założył blokady IMEI. Takiego sprawdzenia warto również dokonać w sytuacji, w której chcemy kupić smartfon z rynku wtórnego. Dobrze wiedzieć, czy urządzenie wzięte wcześniej od operatora zostało już spłacone i czy poprzedni użytkownik nie zalega z płatnościami.
Żeby sprawdzić, czy telefon ma blokadę IMEI w T-Mobile, należy wejść na specjalną stronę magentowego operatora. Kolejny krok to podanie numeru IMEI urządzenia, którego status chcemy zweryfikować oraz adresu e-mail. To właśnie drogą mailową magentowy operator poinformuje nas o statusie telefonu.
Jak widać, aby mieć możliwość sprawdzenia blokady IMEI, trzeba najpierw znać sam IMEI urządzenia. Co zrobić, jeśli go nie znamy? Na naszym portalu znajdziecie poradnik, w którym opisujemy, jak sprawdzić IMEI telefonu.
Jak odblokować IMEI w T-Mobile?
Jeśli operator zablokował nam IMEI z powodu niespłacania rat za telefon, musimy liczyć się z koniecznością opłacenia należności, by usługi telekomunikacyjne znów działały. Możliwe, że po dokonaniu opłaty blokada zostanie zdjęta automatycznie, w przeciwnym razie powinniśmy skontaktować się z operatorem.
Zdarza się również, że operator (np. T-Mobile) blokuje IMEI na nasze życzenie, z powodu kradzieży urządzenia. Jeśli sprzęt finalnie się odnajdzie, mamy możliwość odblokowania IMEI. W tym celu należy skontaktować się z operatorem i ustalić, jakie dokumenty trzeba będzie przedstawić.
zdjęcie główne: Joeppoulssen