abonament rtv

Abonament RTV droższy w przeliczeniu nawet o 380 zł. U sąsiada Polski szykują się duże zmiany

2 minuty czytania
Komentarze

Raz na jakiś czas w Polsce wybuchają różne dyskusje, w których główną rolę odgrywa abonament RTV. Ku pokrzepieniu serc warto wspomnieć, że inne nacje również męczą się z tego typu opłatami. Za najnowszy przykład mogą posłużyć nasi zachodni sąsiedzi, czyli Niemcy.

Abonament RTV drożeje w Niemczech

Tuż przed świętami Wielkiej Nocy Niemcy otrzymali bardzo nieprzyjemną wiadomość. Aktualnie w Berlinie trwają rozmowy dotyczące ewentualnego podwyższenia cen abonamentu RTV. Tak, nasi zachodni sąsiedzi również muszą męczyć się opłatami, które generują publiczni nadawcy radia i telewizji (np. najlepsza telewizja internetowa za darmo). W ich przypadku oficjalna nazwa taryfy to Rundfunkbeitrag, a pieniądze trafiają do ZDF, ARD oraz Deutschlandradio.

Aktualnie Niemcy za swoją wersję abonamentu RTV płacą miesięcznie 18,36 euro, czyli w przeliczeniu około 87 złotych. Zgodnie z najnowszymi wyliczeniami rządzących – w latach 2025-2028 opłata miałaby wzrosnąć do 25,19 euro miesięcznie (około 120 zł). Taka podwyżka w skali roku daje nam różnice w wysokości 81,96 euro, czyli nieco ponad 380 złotych!

Zobacz też: Abonament RTV – Poczta Polska wyjaśnia, kto może spodziewać się kontroli

Oczywiście pomysł podwyższenia ceny Rundfunkbeitrag momentalnie wywołał burzę wśród niemieckiego społeczeństwa. Ludzie sprzeciwiający się podwyżce cen przypominają, że w ostatnich latach przychody z tytułu abonamentu RTV wynosiły w Niemczech 10 miliardów euro. Tymczasem publiczni nadawcy, chcą inkasować jeszcze większe kwoty.

W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, że podwyżka jest wciąż jedynie na etapie propozycji legislacyjnej od niemieckich polityków, więc do ostatecznego wprowadzenia jej w życie jeszcze daleka droga. Co ciekawe wśród argumentów popierających droższy abonament RTV w Niemczech znajdziemy hasło o „próbie dogonienia gigantów streamingu takich jak Netflix czy Disney+”. Cóż, sprawa na pewno jest bardzo interesująca, więc warto ją dobrze śledzić – może mieć także w przyszłości wpływ na innych europejskich nadawców.

Źródło: Business Insider

Motyw