meta mark zuckerberg

Metaverse idzie w odstawkę? Mark Zuckerberg zmienia plany

2 minuty czytania
Komentarze

Rok 2022 nie był przychylny dla konglomeratu Marka Zuckerberga. Duże inwestycje, na których czele stał Metaverse nie przyniosły oczekiwanych zysków. Najbliższe plany technologicznego giganta mają większy potencjał.

Meta inwestuje w sztuczną inteligencję, Metaverse schodzi na dalszy plan

Fot. Alex Haney/Unsplash

Dyrektor generalny Mark Zuckerberg we wtorek ogłosił zwolnienie 10 tys. pracowników i zapowiedział skupienie się na cięciu kosztów i poprawie wydajności firmy. Powiedział także „Naszą największą inwestycją jest rozwój sztucznej inteligencji i wbudowanie jej w każdy z naszych produktów”, po czym odniósł się do korzyści dla użytkowników Facebooka i innych aplikacji konglomeratu. AI ma ułatwić wyrażanie siebie i odkrywanie nowych treści. Co ciekawe, Zuckerberg w pewnym sensie odniósł się do zwolnień, wskazując, że sztuczna inteligencja powinna pomóc „inżynierom w szybszym pisaniu lepszego kodu”.

Pojawiły się też informacje o Metaverse. Budowanie przyszłej wersji internetu pozostaje kluczowe, natomiast nie jest to projekt, w którym konglomerat umieści większość kapitału. Facebook od lat inwestuje w AI, ale w ostatnim czasie zaobserwować można zwiększenie ruchów wokół sztucznej inteligencji u technologicznych gigantów. Najlepszym przykładem jest nowa wersja przeglądarki Bing, nad którą pracuje zespół OpenAI oraz projekt Bard tworzony przez Google.

Fot. Nicholas Cappello/Unsplash

Starszy analityk giełdowy w Morningstar pozytywnie skomentował plany Zuckerberga. Inwestycja w AI może wspomóc inżynierów w tworzeniu oprogramowania. Bardziej namacalną korzyścią ma być wzrost przychodów z reklam, do którego doprowadzić ma potencjalne zwiększenie zaangażowania użytkowników. Rozwój sztucznej inteligencji może mieć też zastosowanie w projekcie Metaverse. Z takiego stanu rzeczy zadowoleni są także inwestorzy. Od początku roku akcje Meta wzrosły o ponad 50%. Jaki wpływ na użytkowników będą miały najnowsze zmiany? Czas pokaże, natomiast powtarzane przez Zuckerberga zwiększenie wydajności prawdopodobnie wpłynie na zwiększenie monetyzacji w aplikacjach.

Źródło: CNN, zdjęcie główne: materiały prasowe/Meta

Motyw