Rossmann

Koszyk zamiast kasjerki, a lustra wyświetlą ci reklamy. Rossmann testuje nowe rozwiązania w sklepach

2 minuty czytania
Komentarze

Rossmann nie od dziś stawia na rozwój technologii w swoich sklepach, lecz popularna sieć handlowa chce pójść jeszcze o krok dalej. W łódzkich laboratoriach trwają prace nad inteligentnymi półkami, wózkami oraz lustrami, mającymi ułatwić pracę ekspedientkom oraz zakupy klientom. A że marketing i reklama będą przez to jeszcze łatwiejsze, to dodatkowy benefit dla właścicieli tej marki.

Rossmann tworzy inteligentne półki, wózki i lustra — o co tu chodzi?

Technologia to jedno z wielu słów, które określają dominację sieci Rossmann na rynku polskich drogerii. Jej władze chwalą się m.in. 70% automatyzacji działań na magazynie centralnym, a także instalacją kas samoobsługowych we wszystkich z 1663 sklepów marki. Przypomnijmy, klienci tej sieci mogą również korzystać z aplikacji, dzięki której mogą płacić za produkty bezpośrednio ze smartfona, całkowicie omijając kasę i ekspedientki.

Rossmann
Rossmann oferuje studentom roczne, płatne staże. Celem firmy jest zbudowanie najlepszego korporacyjnego zespołu IT w Polsce

To jednak zaledwie początek zmian, na jakie szykuje się ta drogeria. Wspomniałem na początku o inteligentnych półkach, wózkach i lustrach, lecz każda z tych technologii miałaby swoje rzeczywiste zastosowanie w sklepie. Oto krótkie wyjaśnienie rozwiązań, nad jakich wdrożeniem w tej chwili pracują inżynierowie z Łodzi:

  • inteligentne lustra — urządzenie może np. wykryć, czy osoba ma brodę i zaproponować garść produktów do jej pielęgnacji
  • inteligentne półki — gdy klient zdejmuje jakiś towar z półki, stan zaopatrzenia aktualizuje się automatycznie. To ułatwia ekspedientkom dokładanie towaru, którego rzeczywiście brakuje
  • inteligentne wózki — klient może zeskanować aplikację z wózkiem, włożyć do niego towary i… wyjechać ze sklepu. Płatność odbywa się automatycznie przez podpiętą kartę debetową bądź kredytową
Rossmann
Wszędobylskie ekrany mają informować klientów o promocjach i zachęcać do zakupów (fot. Rossmann)

A to przecież nie koniec nowych technologii. Mówi się też o wprowadzeniu elektronicznych cenówek (te już sprawnie funkcjonują w supermarketach LeClerc), czy też o skrytkach do zakupów online, z których klienci odbiorą zakupy na podstawie skanowania twarzy. Myślę, że ten problem akurat paczkomaty dobrze rozwiązały z kodami QR i nie ma co tu kombinować na siłę. Zobaczymy — przyszłość na pewno jest ekscytująca.

źródło: Rossmann

Motyw