Zwrot towaru z firmą InPost. Pokazujemy, jak odesłać zakupy online do sprzedawcy

4 minuty czytania
Komentarze

Zakupy online są szybkie, wygodne i pozwalają nieraz sporo zaoszczędzić. Czasem jednak chcemy dokonać zwrotu towaru, gdy po odbiorze przesyłki okazało się, że oczekiwaliśmy czegoś innego. Wyjaśniamy, w jaki sposób odesłać zakupione produkty do sprzedawcy za pośrednictwem firmy InPost.

InPost zwrot towaru – najważniejsze informacje

inpost paczkomat
fot. Depositphotos/simpson33

Zwrot zakupów ze sklepu internetowego za pośrednictwem firmy InPost może być przeprowadzony na trzy sposoby. Najłatwiej wykorzystać do tego aplikację mobilną lub usługę Szybkie Zwroty, jednak to możliwości dostępne tylko dla klientów wybranych sklepów. Alternatywą są Szybkie Nadania.

Sklepy, których klienci mogą zwracać towar poprzez aplikację i Szybkie Zwroty, to m.in. ASUS, Avans, Betlewski, Big Star, DeeZee, GymBeam, iSpot, Modivo, Huawei Polska, Samsung.pl, 3mk Protection, Świat Zabawek, Tefal24, Vobis. Jest też całe mnóstwo innych sklepów, mniejszych i większych, z przeróżnych branż. Nie sposób wymienić ich tu wszystkich, jednak aktualną i pełną listę znajdziecie na tej stronie InPostu.

InPost zwrot w aplikacji mobilnej

Żeby zwrócić przesyłkę za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile, należy oczywiście ją pobrać (jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy). Jest ona dostępna w Google Play, App Store i App Gallery. Kolejne kroki są następujące:

  1. Z dolnej belki w aplikacji wybieramy opcję Zwróć. Następnie w sekcji Wyszukaj sklep wpisujemy nazwę sklepu, w którym zrobiliśmy zakupy, które chcemy odesłać. Możemy również wybrać paczkę do zwrotu z listy wyświetlonej na ekranie.
  2. Wypełniamy formularz zwrotu i w razie potrzeby czekamy na akceptację przez sklep.
  3. W aplikacji InPost Mobile oraz skrzynce mailowej znajdziemy kod zwrotu. Umieszczamy go na paczce (możemy odręcznie go napisać). Jeśli nie bierzemy nowego opakowania, tylko chcemy użyć kartonu, w którym dotarły do nas zakupy, musimy usunąć z niego starą etykietę.
  4. Pozostaje nam umieścić przesyłkę w dowolnym paczkomacie. Żeby otworzyć skrytkę, klikamy w aplikacji w szczegółach przesyłki Otwórz skrytkę zdalnie, skanujemy kod QR z aplikacji lub wpisujemy kod nadania na ekranie paczkomatu.

InPost zwrot w usłudze Szybkie Zwroty

Zakupy ze sklepu internetowego można również odesłać za pośrednictwem Szybkich Zwrotów.

  1. Wchodzimy na stronę szybkiezwroty.pl i wybieramy z listy sklep, w którym kupiliśmy zwracany towar.
  2. Wypełniamy dane zwrotu i czekamy na kod, który znajdziemy w aplikacji InPost Mobile oraz skrzynce mailowej. Kod umieszczamy na paczce (może być napisany odręcznie). W przypadku ponownego użycia opakowania po przesyłce z zakupami musimy usunąć z niego starą etykietę.
  3. Nadajemy paczkę w dowolnym paczkomacie. W celu otwarcia skrytki klikamy w aplikacji w szczegółach przesyłki Otwórz skrytkę zdalnie, skanujemy kod QR z aplikacji lub wpisujemy kod nadania na ekranie paczkomatu.

InPost zwrot poprzez Szybkie Nadania

Jeśli sklepu, w którym zrobiliśmy zakupy, nie ma na liście w aplikacji mobilnej oraz w usłudze Szybkie Zwroty, możemy skorzystać z Szybkich Nadań.

  1. Wchodzimy na stronę inpost.pl/szybkienadania i wypełniamy znajdujący się tam formularz. Musimy wcześniej znać m.in. adres, pod jakim sklep przyjmuje zwroty oraz gabaryt paczki.
  2. Opłacamy zamówienie i drukujemy etykietę.
  3. Pakujemy przesyłkę zgodnie z instrukcjami na stronie sklepu internetowego. Może się zdarzyć, że będziemy musieli jeszcze np. dołączyć do paczki papierowy formularz zwrotu lub zaznaczyć na stronie sklepu, które produkty zwracamy. Trzeba wcześniej to sprawdzić, by uniknąć nieporozumień.
  4. W zależności od wybranej opcji czekamy na kuriera lub idziemy nadać przesyłkę w paczkomacie.

Jak zwrócić towar za pośrednictwem firmy InPost? Podsumowanie

Najlepszy sposób na zwrot zakupów ze sklepu internetowego to skorzystanie z aplikacji mobilnej InPostu lub z Szybkich Zwrotów. Pozwoli to uniknąć drukowania etykiety oraz ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak sklepu, w którym zrobiliśmy zakupy, nie ma na liście, a koniecznie chcemy dokonać zwrotu za pośrednictwem firmy InPost, możemy wybrać Szybkie Nadania.

Czytaj także: Jak przekierować paczkę InPost? Wyjaśniamy, co zrobić, gdy nie mamy jak odebrać przesyłki

Pamiętajmy o tym, by zapoznać się z zasadami zwrotów na stronie sklepu internetowego. Czas na zwrot towaru w przypadku poszczególnych sklepów może być różny, często też trzeba zgłosić zwrot w panelu kupującego na stronie sklepu lub dołączyć do przesyłki ze zwracanymi produktami formularz zwrotu.

Motyw