Czasem po otrzymaniu zamówienia ze sklepu internetowego okazuje się, że produkty nie spełniają naszych oczekiwań. Jak wykonać zwrot towaru ze sklepu Lidl? W tym tekście znajdziesz dokładną instrukcję.
Lidl zwrot zakupu – spis treści
Zwrot towaru ze sklepu internetowego Lidl – ogólne zasady
Produkty zakupione w sklepie internetowym Lidla możemy odesłać i otrzymać pieniądze z powrotem. Mamy na to 30 dni. Zwrot towaru jest możliwy zarówno w przypadku, gdy mamy konto na stronie sklepu, jak i wtedy, gdy dokonaliśmy zakupu jako gość.
Zwrot towaru ze sklepu Lidl – standardowa procedura
Pierwsza analizowana przez nas sytuacja jest najbardziej typową. Dotyczy osób, które kupiły produkty o standardowych wymiarach, będąc zalogowanymi w sklepie Lidl.pl.
- Logujemy się na nasze konto w sklepie internetowym Lidla i przechodzimy do panelu Moje konto.
- Przechodzimy do Zamówień i wybieramy interesujące nas zamówienie.
- Klikamy Zwrot produktu.
- W nowym oknie wybieramy produkt, który chcemy odesłać.
- Z rozwijanego menu wybieramy liczbę zwracanych przedmiotów oraz powód zwrotu.
- Klikamy przycisk Dodaj do listy zwrotów, po czym potwierdzamy, klikając Zgłoszenie zwrotu.
- Czekamy na e-mail z etykietą i formularzem zwrotu. Drukujemy wszystkie otrzymane dokumenty.
- Upewniamy się, czy na formularzu zwrotu są wszystkie zwracane przedmioty. Umieszczamy go w paczce razem z odsyłanymi produktami. Na paczkę naklejamy etykietę.
- Przesyłkę dostarczamy do placówki Poczty Polskiej. Za jej nadanie nic nie zapłacimy.
Jedna etykieta może być wykorzystana tylko jeden raz. Jeżeli Twoje zamówienie zostało podzielone i dotarło do Ciebie w więcej niż jednej przesyłce, to po wykorzystaniu etykiety dostępnej w panelu klienta, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta, aby otrzymać kolejne etykiety zwrotne.
– zaznacza Lidl.
Jak zwrócić produkty wielkogabarytowe?
Produkty wielkogabarytowe wymagają innego traktowania niż zwykłe przedmioty. Skąd wiedzieć, że mamy z nimi do czynienia? W podsumowaniu zamówienia widać pozycję Dopłata do kosztów transportu. Oprócz tego, jeśli na stronie produktu pojawia się niebieska ramka, to znaczy, że dostarczeniem przesyłki zajmie się firma Rhenus Delivery Services /Inntralog.
Jeśli chcemy zwrócić produkt wielkogabarytowy, musimy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta. Można to zrobić poprzez formularz kontaktowy.
Jak zwrócić produkty zakupione z Konta Gościa?
Jeżeli zakupów w sklepie internetowym Lidla dokonaliśmy jako gość, procedura zwrotu jest nieco inna, niż w przypadku, gdy byliśmy zalogowani na nasze konto.
- Znajdujemy maila z fakturą do zamówienia, w treści znajdziemy link, który musimy kliknąć.
- Podajemy adres mailowy, na który zostało złożone zamówienie.
- Przechodzimy weryfikację sprawdzającą, czy jesteśmy człowiekiem, a nie np. robotem.
- Na naszą skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z tytułem Wygeneruj dokumenty zwrotu. Zawarty w niej link przeniesie nas do formularza zwrotu.
- W nowym oknie wybieramy produkt, który chcemy zwrócić. Z rozwijanego menu możemy wybrać liczbę zwracanych egzemplarzy oraz powód zwrotu.
- Klikamy przycisk Dodaj do listy zwrotów, a następnie potwierdzamy, klikając Zgłoszenie zwrotu.
- Otrzymamy maila z etykietą i formularzem zwrotu. Drukujemy wszystkie dokumenty. Upewniamy się, że w formularzu są wszystkie zwracane produkty i umieszczamy go w paczce razem z przedmiotami.
- Naklejamy etykietę na przesyłkę.
- Nadajemy bezpłatnie paczkę w placówce Poczty Polskiej.
Nie zwlekaj – od pierwszego kroku masz 6 h na użycie linku, a po przejściu w formularz – 30 min. Jeżeli link wygaśnie, będzie konieczne przejście wszystkich kroków od początku.).
– czytamy na stronie Lidla.
Lidl i zwrot towaru – podsumowanie
Zwrot produktów zakupionych w sklepie internetowym Lidla nie należy do szczególnie trudnych. Trzeba wprawdzie spełnić kilka formalności i samodzielnie zanieść paczkę do placówki pocztowej, jednak cieszy fakt, że zwrot towaru jest bezpłatny. Warto też zwrócić uwagę na czas, przez który Lidl przyjmuje zwroty. To 30 dni, a więc zdecydowanie dłużej, niż wymaga tego prawo (choć trzeba pamiętać, że są sklepy, które dają jeszcze dużo dłuższy czas na zwrot, np. eobuwie).