Logo sieci sklepów Lidl na elewacji budynku na tle niebieskiego nieba z niewielkimi chmurami.

Jak zwrócić zakupy ze sklepu internetowego Lidla? Oto instrukcja krok po kroku

4 minuty czytania
Komentarze

Czasem po otrzymaniu zamówienia ze sklepu internetowego okazuje się, że produkty nie spełniają naszych oczekiwań. Jak wykonać zwrot towaru ze sklepu Lidl? W tym tekście znajdziesz dokładną instrukcję.

Zwrot towaru ze sklepu internetowego Lidl – ogólne zasady

Produkty zakupione w sklepie internetowym Lidla możemy odesłać i otrzymać pieniądze z powrotem. Mamy na to 30 dni. Zwrot towaru jest możliwy zarówno w przypadku, gdy mamy konto na stronie sklepu, jak i wtedy, gdy dokonaliśmy zakupu jako gość.

Zwrot towaru ze sklepu Lidl – standardowa procedura

lidl strona główna
źródło: lidl.pl

Pierwsza analizowana przez nas sytuacja jest najbardziej typową. Dotyczy osób, które kupiły produkty o standardowych wymiarach, będąc zalogowanymi w sklepie Lidl.pl.

  1. Logujemy się na nasze konto w sklepie internetowym Lidla i przechodzimy do panelu Moje konto.
  2. Przechodzimy do Zamówień i wybieramy interesujące nas zamówienie.
  3. Klikamy Zwrot produktu.
  4. W nowym oknie wybieramy produkt, który chcemy odesłać.
  5. Z rozwijanego menu wybieramy liczbę zwracanych przedmiotów oraz powód zwrotu.
  6. Klikamy przycisk Dodaj do listy zwrotów, po czym potwierdzamy, klikając Zgłoszenie zwrotu.
  7. Czekamy na e-mail z etykietą i formularzem zwrotu. Drukujemy wszystkie otrzymane dokumenty.
  8. Upewniamy się, czy na formularzu zwrotu są wszystkie zwracane przedmioty. Umieszczamy go w paczce razem z odsyłanymi produktami. Na paczkę naklejamy etykietę.
  9. Przesyłkę dostarczamy do placówki Poczty Polskiej. Za jej nadanie nic nie zapłacimy.

Jedna etykieta może być wykorzystana tylko jeden raz. Jeżeli Twoje zamówienie zostało podzielone i dotarło do Ciebie w więcej niż jednej przesyłce, to po wykorzystaniu etykiety dostępnej w panelu klienta, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta, aby otrzymać kolejne etykiety zwrotne.

– zaznacza Lidl.

Jak zwrócić produkty wielkogabarytowe?

lidl zwrot towaru wielkogabarytowego
źródło: lidl.pl

Produkty wielkogabarytowe wymagają innego traktowania niż zwykłe przedmioty. Skąd wiedzieć, że mamy z nimi do czynienia? W podsumowaniu zamówienia widać pozycję Dopłata do kosztów transportu. Oprócz tego, jeśli na stronie produktu pojawia się niebieska ramka, to znaczy, że dostarczeniem przesyłki zajmie się firma Rhenus Delivery Services /Inntralog.

Jeśli chcemy zwrócić produkt wielkogabarytowy, musimy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta. Można to zrobić poprzez formularz kontaktowy.

Jak zwrócić produkty zakupione z Konta Gościa?

lidl logowanie
źródło: lidl.pl

Jeżeli zakupów w sklepie internetowym Lidla dokonaliśmy jako gość, procedura zwrotu jest nieco inna, niż w przypadku, gdy byliśmy zalogowani na nasze konto.

  1. Znajdujemy maila z fakturą do zamówienia, w treści znajdziemy link, który musimy kliknąć.
  2. Podajemy adres mailowy, na który zostało złożone zamówienie.
  3. Przechodzimy weryfikację sprawdzającą, czy jesteśmy człowiekiem, a nie np. robotem.
  4. Na naszą skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z tytułem Wygeneruj dokumenty zwrotu. Zawarty w niej link przeniesie nas do formularza zwrotu.
  5. W nowym oknie wybieramy produkt, który chcemy zwrócić. Z rozwijanego menu możemy wybrać liczbę zwracanych egzemplarzy oraz powód zwrotu.
  6. Klikamy przycisk Dodaj do listy zwrotów, a następnie potwierdzamy, klikając Zgłoszenie zwrotu.
  7. Otrzymamy maila z etykietą i formularzem zwrotu. Drukujemy wszystkie dokumenty. Upewniamy się, że w formularzu są wszystkie zwracane produkty i umieszczamy go w paczce razem z przedmiotami.
  8. Naklejamy etykietę na przesyłkę.
  9. Nadajemy bezpłatnie paczkę w placówce Poczty Polskiej.

Nie zwlekaj – od pierwszego kroku masz 6 h na użycie linku, a po przejściu w formularz – 30 min. Jeżeli link wygaśnie, będzie konieczne przejście wszystkich kroków od początku.).

– czytamy na stronie Lidla.

Lidl i zwrot towaru – podsumowanie

Zwrot produktów zakupionych w sklepie internetowym Lidla nie należy do szczególnie trudnych. Trzeba wprawdzie spełnić kilka formalności i samodzielnie zanieść paczkę do placówki pocztowej, jednak cieszy fakt, że zwrot towaru jest bezpłatny. Warto też zwrócić uwagę na czas, przez który Lidl przyjmuje zwroty. To 30 dni, a więc zdecydowanie dłużej, niż wymaga tego prawo (choć trzeba pamiętać, że są sklepy, które dają jeszcze dużo dłuższy czas na zwrot, np. eobuwie).

Motyw