Media Expert sklep stacjonarny

Media Expert i zwrot towaru. Co możemy zwrócić, ile mamy na to czasu i jak to zrobić

6 minut czytania
Komentarze

Jak przebiega zwrot towaru w Media Expert? W końcu czasem okazuje się, że zakupiony przez nas produkt nie spełnia naszych wymagań, jest wadliwy czy po prostu się rozmyśliliśmy. W takich sytuacjach zwrot towaru Media Expert jak najbardziej uznaje i jest on możliwy, choć oczywiście trzeba spełnić kilka warunków, by otrzymać za niego zwrot środków. Jak więc przebiega procedura zwrotu towaru w Media Expert i co trzeba wiedzieć na ten temat.

Zwrot towaru w Media Expert – informacje podstawowe

Media Expert strona główna sklepu internetowego
Fot. Media Expert

Media Expert to jeden z największych sklepów z elektroniką użytkową w Polsce, który w naszym kraju działa od prawie 20 lat. W wielu miejscach kraju znajdziemy placówki stacjonarne sklepu, ale ogromną popularnością cieszy się także internetowa wersja sklepu, gdzie zakupy możemy robić przez całą dobę. Podobnie jak w przypadku innych miejsc, gdzie kupimy m.in. sprzęt elektroniczny, zwrot towaru w Media Expert jest możliwy na kilka sposobów. Tutaj jednak wiele zależy od tego, jak dokonaliśmy zakupu (stacjonarnie czy przez Internet) oraz co właściwie kupiliśmy. Jak to wygląda ogólnie w kwestii praw konsumenta?

Jak czytamy na stronie UOKiK, w przypadku dokonania zakupu w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru, jeżeli klient się rozmyślił. Jeżeli zakupiony towar jest wadliwy, wtedy zwrot towaru może być dokonany na zasadach rękojmi. W przypadku zakupów robionych stacjonarnie w placówce sklepu może także obowiązywać wewnętrzny regulamin, gdzie określone są zasady przyjmowania takich zwrotów. Inaczej kwestia zwrotu towaru wygląda wtedy, kiedy kupujemy przedmioty przez Internet. Klient ma wtedy prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Skoro podstawy prawne mamy już za sobą, sprawdźmy, jak przebiega zwrot towaru w Media Expert.

Zobacz też: Zwrot DHL — sprawdź, jak przeprowadzić go poprawnie.

Jak zrobić zwrot towaru w Media Expert?

Media Expert zwrot towaru sposoby dostępne w sklepie
Fot. Media Expert

Kupując coś przez Internet w sklepie Media Expert, możemy zrobić to na kilka sposobów, a najwygodniejszym z nich będzie przygotowanie wszystkiego przez sieć. Wymaga to założenia konta w sklepie internetowym. Dobrze więc już na poziomie składania zamówienia to zrobić, by potem ewentualnie ułatwić kwestie zwrotu towaru w Media Expert. Zwrotu towaru możemy dokonać w następujący sposób:

  • Wypełnij formularz zwrotu w formie elektronicznej, a następnie odeślij towar, który chcesz zwrócić do firmy. Tutaj można to zrobić wybierając usługi InPost (bezpłatnie – kurier lub paczkomat) lub przesyłając paczkę z wypełnionym formularzem na adres: MAGAZYN REKLAMACJI CDŁ5, Ul. JĘDRZEJOWSKA 43 b, 93-636 ŁÓDŹ. Oczywiście w paczce należy umieścić także wydrukowany formularz odstąpienia od umowy. Podgląd statusu naszego zwrotu będzie dostępny na naszym koncie w sklepie.
  • Media Expert zwrot towaru przyjmuje także w swoich sklepach stacjonarnych. Należy przyjść do jednej z placówek sklepu ze zwracanym towarem, okazać dowód zakupu oraz mieć już wypełniony formularz odstąpienia od umowy, by przyśpieszyć proces. Zwracany produkt musi być kompletny, a w to wliczane są także otrzymane gratisy.
  • Przesyłkę możemy także odesłać we własnym zakresie, wybierając dowolną firmę przewozową, ale koszt wysyłki jest już po stronie klienta. W odsyłanej paczce także musimy mieć już wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Formularze do pobrania znajdziemy na stronie Media Expert, skąd należy je pobrać, wypełnić i dołączyć do przesyłki. Status zwrotu sprawdzimy podając adres e-mail oraz numer zwrotu/zamówienia na stronie firmy.

Media Expert i zwrot towaru – ile czasu mamy na zwrot?

Media Expert zwrot towaru zakupionego przez Internet przyjmuje w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania. Mamy więc 2 tygodnie na to, by zdecydować, czy odsyłamy lub odnosimy do sklepu towar, który kupiliśmy.

Media Expert zwrot towaru – ile czasu oczekujemy na zwrot środków?

Fot. Media Expert

Media Expert zwrot towaru rozpatruje wyjątkowo szybko. Od momentu, kiedy nasza przesyłka trafi do magazynu firmy, ta potrzebuje raptem 3 dni roboczych, by przelać środki na nasze konto. Przy transakcjach Tpay ten czas może być dłuższy ze względu na pośrednika w płatności. Inaczej też wyglądają zwroty środków dla przedmiotów kupionych na raty czy w leasingu. Tutaj też może to zająć więcej czasu.

Media Expert zwrot towaru – czy można zwrócić rzeczy kupione w sklepie stacjonarnym?

Media Expert zwrot towaru kupionego w sklepie stacjonarnym rozpatruje na korzyść klienta tylko w niektórych przypadkach. Chodzi tutaj o produkty oznaczone symbolem Gwarancja Satysfakcji. Te podlegają zwrotom w ciągu 14 dni od zakupu. Pozostałe produkty niestety nie.

Zobacz też: Jak zwrócić paczkę w Zalando — instrukcja krok po kroku.

Media Expert zwrot towaru – czy można zwrócić towar używany?

Media Expert przyjmuje zwrot towaru używanego (wyjątki poniżej), ale zastrzega sobie prawo do zmniejszenia kwoty zwrotu w zależności od stopnia zużycia sprzętu.

Media Expert zwrot towaru – czego nie można zwrócić?

Niezależnie od tego, czy zakupu dokonaliśmy przez Internet, czy w sklepie stacjonarnym, niektórych produktów nie obowiązuje procedura zwrotu. Media Expert wyszczególnia te przypadki na swojej stronie i mowa o następujących produktach.

  • Produkty higieny osobistej — produkty dostarczane w zapieczętowany opakowaniu, ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. depilatory, strzyżarki, golarki, końcówki do szczoteczek, suszarki, prostownice, słuchawki douszne itp.)
  • Rozpakowane produkty multimedialne — nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. gry komputerowe, oprogramowanie, filmy, muzyka itp.)
  • Produkty dystrybucji cyfrowej — produkty, które nie są zapisane na nośniku materialnym, a które zostały przez Ciebie aktywowane po zakupie, np. na podstawie otrzymanego kodu, licencji elektronicznej, vouchera, dostępu do platformy
  • Produkty wykonane na zamówienie — produkty będące rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Konsumenta lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb

Źródło: Media Expert

Motyw