Jak dokonać zwrotu w Zalando?

Jak zwrócić przesyłkę z Zalando? Wyjaśniamy krok po kroku, jak to zrobić przez internet

3 minuty czytania
Komentarze

To ostatni dzwonek na zakup świątecznych prezentów, a wielu z Was na pewno zaskoczy bliskich jakimiś ubraniami, na przykład kupionymi w Zalando. A co jeśli podarunek się nie spodoba albo przypadkowo zgarniemy zły rozmiar? Zdarza się najlepszym, dlatego korporacja przewidziała prostą formę zwrotów, z której może skorzystać każdy klient sklepu.

Polityka zwrotów w Zalando

Muszę przyznać, że szczodrość związana z polityką zwrotu produktu do 100 dni, jest zaskakująca i dla mnie. Najważniejsze jest jednak to, że sama procedura wygląda na dość sprawną, jednolitą i pozbawioną wielkich komplikacji. No to sprawdźmy, jak wycofać się z potencjalnej pomyłki prezentowej.

Jak uzyskać etykietę zwrotu towaru z Zalando?

Przede wszystkim, należy zgłosić chęć takiego zwrotu, już po nieudanym zakupie. Najlepiej się z tym nie ociągać i zrobić to od razu. Wbrew pozorom, trzy miesiące potrafią szybko upłynąć, zwłaszcza w natłoku pracy, spotkań i domowych obowiązków. Gdy jesteśmy pewni, klikamy ten odnośnik, on pokieruje nas do panelu zwrotów.

Zalando zwroty
W tym panelu pojawią się wszystkie produkty, które jeszcze możecie zwrócić do Zalando

Co ważne polityka zwrotów jest ograniczona wyłącznie w przypadku produktów Beauty. Tutaj procedura może zostać przeprowadzona tylko wtedy, gdy kosmetyk jest nieotwarty, niezużyty w żadnym stopniu oraz dalej jest w oryginalnym opakowaniu. W przeciwnej okoliczności Zalando nie uzna takiej przesyłki za prawidłową reklamację.

Jakie punkty obsługują zwroty dla Zalando?

Wszystkie przesyłki, jakie klienci wysyłają do Zalando, są obsługiwane przez firmę kurierską DHL. W panelu zwrotu produktu, z łatwością wygenerujemy etykietę zwrotną, której dane musimy ręcznie wpisać już bezpośrednio na stronie kuriera. Co nas najbardziej interesuje to jedenastocyfrowy numer przesyłki, umieszczony pod hasłem Potwierdzenie Nadania Zwrotu.

Jakie sposoby zwrotu z Zalando oferuje kurier DHL?

Mając już etykietę i numer przesyłki, sytuację możemy rozwiązać na dwa sposoby:

  • umówienie kuriera po odbiór paczki
  • nadanie paczki w punkcie DHL Parcel

W każdym z tych przypadków naszym pierwszym krokiem jest odwiedzenie głównej strony zwrotów DHL. Tam musimy wpisać numer paczki oraz udowodnić, że nie jesteśmy robotem.

Dalej wybór jest już równie prosty. Gdy umawiamy kuriera, musimy wpisać w wymaganych polach adres e-mail i kontaktowy numer telefonu. Warto też się upewnić, że fizyczny adres odbioru jest prawidłowy. Wskazujemy też datę i czas przyjazdu kuriera, a następnie klikamy Zwróć paczkę. Wszelkie potwierdzenia powinny wpaść na podany wcześniej adres e-mail.

Zobacz też: Zwrot zamówienia z eobuwie. Pokazujemy, jak odesłać zakupy i otrzymać pieniądze z powrotem

Inaczej jest troszkę, gdy nadajemy paczkę w punkcie DHL Parcel. Strona przekieruje nas do mapki, z której wybierzemy punkt nadania. Są to m.in. sklepy Żabka, salony Inmedio, ale też sklepy Lewiatan. Najlepiej pozwolić stronie na automatyczną lokalizację i sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy punkt DHL Parcel.

Warto na koniec też pamiętać, że od momentu wysłania paczki, procedura przetworzenia zwrotu może w Zalando potrwać do 14 dni. Gdy zamówienie przyjmie status przyjętego zwrotu, środki zostaną przelane na konto bankowe w przeciągu 5 dni roboczych.

Jeżeli opłaciliśmy wcześniej przesyłkę za pobraniem, należy też przy rejestracji zwrotu podać informację o numerze rachunku bankowego, tak by Zalando wiedziało, na jakie konto wysłać zwrot pieniędzy. Co równie istotne, każdy zwrot jest oczywiście bezpłatny, zarówno z udziałem kuriera, jak i w przypadku samodzielnego nadania paczki przez DHL Parcel.

źródło: Zalando

Motyw