Dwa smartfony na kolorowym tle z abstrakcyjnym wzorem, oba wyświetlają aplikację do strumieniowania muzyki z utworem "Terminator" artysty Asake na ekranie.

Spotify wprowadza rewolucyjną funkcję. YouTube niedługo będzie niepotrzebny

3 minuty czytania
Komentarze

Jeśli podczas słuchania muzyki lubicie włączyć także materiał wideo, teraz być może nie będziecie w ogóle potrzebować do tego YouTube’a. Spotify zaskoczyło swoich użytkowników rewelacyjną możliwością oglądania teledysków bez opuszczania aplikacji. Polska jest jednym z pierwszych rynków światowych, na których testowana będzie nowa usługa.

Materiały wideo na platformie streamingowej – Spis treści

Teledyski na Spotify

Smartfon z wyświetlonym logo Spotify na czarnym tle leżący na płycie winylowej. Do smartfona podpięte są białe słuchawki douszne.
Fot. Daviles / Depositphotos

Spotify znane głównie ze streamingu muzyki i podcastów, rozszerzyło swoje usługi o teledyski. To oznacza, że użytkownicy mają teraz możliwość nie tylko słuchania utworów swoich ulubionych artystów, ale także oglądania ich teledysków bezpośrednio na platformie. Jak informuje firma w komunikacie prasowym, dodanie teledysków do oferty jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie użytkowników na bardziej kompleksowe doświadczenia muzyczne, które łączą w sobie zarówno element audio, jak i wizualny. Teledyski będą dostępne tylko w płatnym abonamencie, dlatego już teraz sprawdźcie nasze sposoby na Spotify Premium za darmo.

W najbliższych tygodniach polscy użytkownicy Spotify Premium będą mogli zapoznać się z wyselekcjonowanym zbiorem teledysków światowych artystów i lokalnych gwiazd, takich jak sanah, Daria Zawiałow, Margaret, Dawid Podsiadło, Brodka czy tegoroczna reprezentantka Polski na Konkursie Piosenki Eurowizji – LUNA.

Spotify w komunikacie prasowym
Obraz przedstawia tłum ludzi z uniesionymi rękoma, którzy patrzą na centrum promieniujące światłem, w którym widoczne jest logo Spotify otoczone muzykalnymi symbolami, takimi jak nuty i klucze wiolinowe, na kolorowym, kosmicznym tle.
Fot. Obraz wygenerowany za pomocą DALL-E

Włączenie teledysków do oferty pozwala użytkownikom na bardziej immersyjne doświadczenie podczas słuchania muzyki. Dzięki temu mogą oni nie tylko cieszyć się dźwiękiem, ale także wizualną stroną utworu, co jest szczególnie ważne w przypadku utworów, gdzie teledysk dodaje dodatkowego kontekstu lub głębi do przekazu interpretacyjnego.

Integracja teledysków z platformą jest również korzystna dla artystów, ponieważ oferuje im dodatkową platformę do promocji ich twórczości wizualnej. Może przyczynić się to do większej monetyzacji działań twórców.

Eksperymenty z różnymi formami wizualnymi

Do połowy widoczny smartfon trzymany w dłoni, na którym widać ekran z kartą ze sklepu Spotify z Apple Store. W tle laptop z otwartą stroną główną. Obraz ilustrujący tekst o Spotify HiFi.
Fot. moubystudio / Depositphotos

Platforma umożliwia oglądanie teledysków zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. Użytkownicy mogą znaleźć wideo poprzez wyszukiwanie konkretnych utworów, albumów lub wykonawców. Jeśli dany utwór posiada teledysk, obok niego pojawia się specjalne oznaczenie, informujące o możliwości obejrzenia materiału.

Oprócz standardowych teledysków firma eksperymentuje również z innymi formatami wideo, takimi jak sesje na żywo czy wywiady z artystami. Dzięki temu platforma staje się nie tylko miejscem, gdzie można słuchać muzyki, ale kompleksowym centrum rozrywki muzycznej (choć nie da się ukryć, że do pełni brakuje jeszcze Spotify HiFi). Kto wie, to może pierwszy krok do wygryzienia YouTube’a z tej gałęzi działalności?

Źródło: Spotify, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Spotify / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw