Zakaz TikToka w USA jest coraz bliżej

TikTok będzie płatny. I przy takiej ofercie większość z was zapewne chętnie zapłaci

3 minuty czytania
Komentarze

Płatny YouTube, X (dawny Twitter) i Facebook – dokąd zmierza polityka mediów społecznościowych? Czy w przyszłości, aby efektywnie i bez zakłóceń korzystać z wybranej platformy, będziemy musieli opróżniać portfele? Na to wygląda, bo płatny w przyszłości może być i TikTok. Testy w tym zakresie już trwają, a pierwsi użytkownicy widzą u siebie możliwość zakupu specjalnego planu.

Płatny TikTok? Platforma przeprowadza testy

Serwis Android Authority przekazał informacje o tym, że w kodzie TikToka znaleziono fragmenty wskazujące na testowanie dla użytkowników subskrypcji bez reklam. Rewelacje potwierdził sam TikTok portalowi TechCrunch. Przedstawiciele platformy społecznościowej zaznaczyli jednak, że testowanie ogranicza się do jednego rynku anglojęzycznego poza USA, badania „na małą skalę nie wskazują, że wprowadzenie produktu na rynek jest nieuniknione”. Nie zdradzono jednak, którzy użytkownicy widzą taką opcję jako pierwsi i jakie są dalsze plany na rozwój planu subskrypcyjnego.

Zrzuty ekranu przedstawiające planszę TikToka z pytaniem do użytkowników, czy chcą przejść na wersję bez reklam, udostępnił Android Authority. Płatna wersja ma kosztować 4,99 dol., czyli nieco ponad 22 zł. Oczywiście abonament byłby dobrowolny, a użytkownicy, którzy zostaną przy darmowej wersji, będą oglądać treści z reklamami.

TikTok bez reklam
screen z portalu Android Authority

Wykluczone tylko niektóre reklamy

Jeśli rejestracje w ramach subskrypcji TikTok bez reklam okażą się popularne, może to mieć znaczący wpływ na zasięg reklamodawców platformy. Co ważne, płatny abonament nie obejmie kampanii influencer marketingowych i będą one nadal pojawiać się w płatnej wersji aplikacji – wykluczone zostaną jedynie reklamy wyświetlane przez TikTok. Oznacza to, że jest mało prawdopodobne, aby zmiana pomogła w rozwiązaniu problemu nieujawniania partnerstw marek przez wpływowych użytkowników TikTok.

W ankiecie na portalu Android Authority 62% internautów odpowiedziało przecząco na pytanie: Czy zapłaciłbyś za TikTok bez reklam? Ale przecież w przyszłości może dojść do takiej intensyfikacji spotów, że nie będzie dało się scrollować TikToka z reklamami, bo będą one tak intensywnie implementowane lub nieprzełączalne, że każdy prędzej zdecyduje się na opcję premium, niż zostanie przy bezpłatnej wersji. Podobnie jak ma to teraz miejsce z YouTubem.

Coraz więcej płatnych subskrypcji

Obecnie jeszcze nie wiemy, czy i kiedy płatna wersja TikToka zostanie wprowadzona dla szerszej publiczności. Na ten moment potwierdza to jedynie trend w mediach społecznościowych i innych serwisach udostępniających treści, w którym płatny abonament ma umożliwić korzystanie z platform bez irytujących okienek i spotów. Tę drogę obrał np. YouTube, który notorycznie walczy z adblockami.

Z niektórych doniesień wynika także, że i ​​Meta może oferować wersję bez reklam na Facebooku i Instagramie w UE w odpowiedzi na obawy organów regulacyjnych dotyczące prywatności danych.

Tym bardziej trzeba więc korzystać z różnych promocji, pozwalających mieć streamingi bezpłatnie. Jeśli chcesz mieć Spotify Premium za darmo, zerknij na nasz poradnik, jak zapewnić sobie dłuższy bezpłatny okres. Oprócz tego zdradzamy najnowsze informacje na temat Spotify HiFi.

Skoro interesuje cię TikTok, być może korzystasz też ze Snapchata? Jeśli tak, z pewnością przyda ci się nasz poradnik krok po kroku dotyczący tego, jak odzyskać dni na Snapie. Zajrzyj też do naszego tekstu, w którym pokazujemy, jak korzystać z TikToka bez rejestracji.

Źródło: Android Authority, oprac. własne

Motyw