Spotify ułatwi Ci życie – sporo nowości dla twórców

2 minuty czytania
Komentarze

Spotify chce udostępnić twórcom publikującym na platformie nowe sposoby na dotarcie do użytkowników. Scentralizowany zestaw narzędzi dla podcasterów już wygląda dobrze, a teraz zyska jeszcze kolejne funkcje. Spójrzcie, jak wygląda pakiet nadchodzących aktualizacji.

Czy Spotify szykuje zmiany?

Chociaż Spotify nadal jest najczęściej wybieraną platformą do streamingu muzyki, ostatnio mierzy się z problemami. Wynikają one z tego, że choć liczba subskrybentów ciągle rośnie, zyski niestety nie idą proporcjonalnie w górę, o czym informowaliśmy was ostatnio. Nietrudno się domyślić, dlaczego – konto chce mieć każdy, ale nie każdy chce za nie płacić, korzystając z miesięcznego abonamentu Premium. Niektórzy korzystają z różnych promocji na Spotify Premium za darmo (zdradzamy, co trzeba zrobić), a inni próbują obchodzić regulamin, ciągle zakładając nowe profile. Zapytaliśmy przedstawicieli Spotify, czy taki proceder jest w ogóle legalny i dostaliśmy stosowną odpowiedź, którą przeczytacie w innym artykule.

Spotify szykować więc pewnie będzie zmiany, które pozwolą monetyzować działania użytkowników na platformie, szczególnie że po piętach zaczyna deptać mu Apple Music. Niewykluczone, że czekają nas podwyżki cen, tak jak ma to miejsce w innych krajach. Całe szczęście Polska na ten moment uchowała się od drożyzny, ale skoro ceny wszystkich streamingów idą do góry, w niedalekiej przyszłości zobaczymy wyższe kwoty także przy rachunkach za Spotify, szczególnie że producenci platformy mają w planach (nareszcie!) wprowadzić wyższy standard jakości dźwięku w pakiecie Spotify HiFi.

Co nowego na platformie?

fot. Spotify

Teraz Spotify robi ukłon w stronę osób nagrywających podcasty. Twórcy będą mieli więcej opcji dostosowywania strony podcastów, w tym możliwość wyróżniania konkretnych odcinków, wzajemnej promocji innych podcastów i wyświetlania banerów promocyjnych dla swoich płatnych treści. Nowe aktualizacje obejmą także przeglądanie danych o trendach dotyczących poszczególnych odcinków i wgląd konkretnych źródeł wyświetleń.

Co więcej, pojawi się opcja linkowania do kont w mediach społecznościowych, wyróżniania odcinka jako najlepszej treści na start, a także przypinania dwóch innych fragmentów treści Spotify do swojego profilu.

fot. Spotify

Działania Spotify, które ułatwiają promocję kanałów podcasterom pokazują tylko, że ta gałąź streamingu jest istotna dla całej branży związanej z publikowaniem materiałów audio. Widać to też w statystykach – w innym artykule ostatnio przedstawiałam wam badania, które informują, że Polacy chętniej słuchają podcastów, niż czytają e-booki.

Źródło: Spotify

Motyw