Osoba trzymająca smartfon z uruchomioną aplikacją Netflix wyświetlającą popularne seriale i filmy.

Podnoszą ceny, a wy nadal oglądacie. Netflix jest w Polsce bezkarny

3 minuty czytania
Komentarze

Rynek platform udostępniających seriale i filmy zmienia się na naszych oczach. Ale chociaż dostawcy windują ceny, widzowie wcale nie rezygnują masowo z subskrypcji streamingu. Przyjrzeliśmy się nowemu rankingowi TOP 10 serwisów VOD w Polsce.

Serwisy streamingowe – wszyscy narzekają, a i tak oglądają

fot. marcociannarel

Ostatnio stawki za streaming podnosi niemal każdy dostawca. Można się złapać za głowę, jeśli zaczniemy podliczać nasze miesięczne wydatki na platformy udostępniające filmy i seriale czy muzykę. Ceny podnosi Spotify, kombinuje także YouTube (dlatego podpowiadamy, jak mieć Spotify Premium za darmo i YouTube Premium za darmo). Wyższe ceny oraz zakaz współdzielenia kont nie ominą klientów Disney+, a Netflix już planuje zrezygnować z planu podstawowego i dokonuje zmian w emisji reklam.

Netflix króluje w serwisach VOD

fot. gemius.pl

Mimo wprowadzonych zmian, giganci serwisów streamingowych udostępniających filmy i seriale nadal cieszą się sporym zainteresowaniem. Zgodnie z danymi opublikowanymi w raporcie Mediapanel, realizowanym przez Gemius i Polskie Badania Internetu, dotyczącym popularności serwisów VOD i OTT w lipcu 2023, nadal prym wiedzie Netflix – w poprzednim miesiącu odwiedziło go 10,71 mln Polaków, a każdy spędził na platformie średnio ponad 5 godzin, co dało serwisowi 55,23% udziału w łącznym czasie korzystania ze wszystkich witryn z kategorii VoD i OTT. Co prawda Netflix zaliczył spadek w stosunku do zeszłego miesiąca o 393,2 tys. użytkowników, jednak nadal jego przewaga jest ogromna.

Disney+ i HBO MAX rosną w siłę

Na drugim miejscu z wynikiem 7,71% odnoszącym się do czasu korzystania z serwisów VOD i OTT znajduje się Disney+, który miejsce za liderem zajmował także w czerwcu. Platforma zanotowała 3,62 mln użytkowników, 12,24% zasięgu i ponad 2 godziny średniego czasu korzystania ze streamingu. Udział Disney+ zwiększył się o 0,74 pkt %. (10,62 proc.), natomiast udział HBO Max wzrósł o 0,53 pkt %. (8,5 proc.).

Amazon i Viaplay oraz polskie platformy streamingowe

Należący do Amazona Prime Video przyciągnął 2,01 mln polskich widzów z zasięgiem 6,79%, a borykający się ostatnio ze sporymi problemami Viaplay, na którym oglądamy głównie transmisje sportowe, miał w tym miesiącu najmniej użytkowników, bo jedynie 938,6 tys.

Jeśli chodzi o polskich nadawców telewizyjnych, najwyżej w rankingu jest Player należący do TVN Warner Bros. Discovery z wynikiem 2,28 mln internautów i lokatą czwartą, jeśli chodzi o czas korzystania z serwisów VOD i OTT. Player zatrzymał każdego widza przeciętnie na 2 godziny. Zaraz za nim jest TVP VOD z 1,9 mln internautami, których czas spędzony przed ekranem przełożył się 4,84% udziału w łącznym czasie korzystania.

Porażka Playera i Canal+ online

Spadki zaliczył m.in. Player, który w stosunku do zeszłego miesiąca stracił 277,2 tys. użytkowników i ponad 6 min przeciętnego czasu korzystania. W nieciekawej sytuacji jest także Canal+ online, który przez miesiąc stracił 130,7 użytkowników. Na jego miejsce w rankingu wskoczył w lipcu 2023 Amazon Prime Video.

O problemach Canal+ wspominaliśmy już wcześniej – w ostatnim półroczu globalnie platforma straciła aż pół miliona abonentów. Od Playera klienci mogli odwrócić się za sprawą ostatnich podwyżek cen. Całe szczęście ostatnio zaprezentowano nową platformę, która w już niedługo może być zupełnie darmową alternatywą dla Viaplay i Canal+.

Źródło: Mediapanel

Motyw