Netflix
LINKI AFILIACYJNE

Netflix przegrywa z darmowymi treściami – kolejny miesiąc spadku zainteresowania

2 minuty czytania
Komentarze

Netflix po raz kolejny przegrywa z darmowymi treściami, które oferuje YouTube. Już w maju tego roku platforma Google wyprzedziła w badaniach giganta streamingu na polskim rynku, a w czerwcu ten trend się tylko utrzymał. Wygląda na to, że oglądanie na Smart TV Netflix nie jest tak satysfakcjonujące dla Polaków, jak oglądanie YouTube. Skąd taka zmiana?

Netflix przegrywa z YouTube – kolejny miesiąc spadków

Wyniki oglądalności The Gauge Nielsen czerwiec 2023 Fot Nielsen via Wirtualne Media
Fot. Nielsen via Wirtualne Media

Dużo ostatnio zmian na największej platformie streamingowej na świecie. Wprawdzie cena Netflix w Polsce dalej jest na tym samym poziomie, ale dodano współdzielenie konta, czyli dodatkową opłatę, a tym samym uniemożliwiono użytkownikom dzielenie się dostępem. Przynajmniej tym, którzy nie mieszkają pod jednym dachem. I choć dalej jest co oglądać na Netflix, to zainteresowanie platformą zdaje się maleć. Widać to po badaniach, które opublikował Nielsen, gdzie uwzględniono to, jakie treści najczęściej konsumujemy na telewizorach. Pod uwagę brano wszystkich widzów powyżej 4. roku życia.

Z udostępnionych danych widać, że największy udział należał do telewizji satelitarnej (34,5 proc.) i jest to wzrost względem maja 2023 roku (34,3 proc.). Kolejne miejsce zajmuje telewizja kablowa, która zanotowała spadek z 30,6 proc. do 30,4 proc., a telewizja naziemna ma dla siebie 23 proc.m notując jednocześnie wzrost z 22,8 proc. Ciekawie prezentuje się natomiast udział streamingu na telewizorach, który w czerwcu lekko zmalał (z 6,5 proc. do 6,4 proc.), ale pierwsze miejsce zajmuje tam YouTube, a nie Netflix. To już drugi miesiąc, kiedy streaming uległ platformie Google. YouTube może się pochwalić wynikiem 1,8 proc., co jest wzrostem z 1,7 proc. Tymczasem wynik Netflix spadł z 1,6 proc. do 1,5 proc.

Oczywiście powyższe wyniki nie muszą oznaczać, że samo zainteresowanie Netflix dalej będzie spadać, ale platforma ma ostatnio kiepski PR, co mogło się do tego przyczynić. Reszta platform streamingowych może na tym zyskać, choć nie Viaplay, które wycofuje się właśnie z Polski. Skoro pisaliśmy tutaj o telewizorach, to warto sprawdzić, jaki telewizor 65 cali warto rozważyć do zakupu. Oglądanie YouTube czy Netflix na takim sprzęcie będzie z pewnością czymś wyjątkowym.

Źródło: WirtualneMedia

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw