Influencer to stan umysłu. Derpienski żąda 50 mln zł zadośćuczynienia za satyryczny post na Instagramie

2 minuty czytania
Komentarze

Katarzyna Nosowska ostatnio pokusiła się o publikację wideo na Instagramie, która została odebrana jako parodia nieznanej do niedawna Polakom modeliki i influencerki – Caroline Derpienski. W internetowym konflikcie nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że w mediach społecznościowych w tle widoczna była reklama produktów Alpro. Teraz Derpienski żąda 50 mln złotych zadośćuczynienia od firmy Danone.

Zabawna reklama czy nieprzyzwoita parodia?

Katarzyna Nosowska niedawno zamieściła na swoim Instagramie wideo z reklamą napojów roślinnych marki Alpro (należącej do Danone). Krótki filmik w dwóch częściach pokazuje Nosowską jako Kate Nosauski – zamerykanizowaną postać, która wypowiadała osobliwe frazesy o mieszkaniu i robieniu kariery za granicą z charakterystycznym akcentem.

https://www.instagram.com/p/CuXTVsVOtLv/

Caroline Derpienski, celebrytka, o której ostatnio intensywnie rozpisywały się portale związane z polskim show-biznesem, odpowiedziała na wideo, publikując komentarz:

Babci zamarzył się Hamerykański sen lol

komentarz Derpieński pod wideo na Instagramie Nosowskiej

Derpienski: to przejaw hejtu

Najbardziej paradoksalne jest to, że w filmie, będącym jednocześnie reklamą produktów Alpro, ani razu nie pada imię i nazwisko Derpienski. Nie ma także żadnych charakterystycznych symboli czy znaków, które mogłyby sugerować, że to właśnie ona stała się ofiarą parodii. Ale celebrytka sądzi inaczej i teraz chce przeprosin oraz zadośćuczynienia w wysokości 50 milionów złotych za satyryczną reklamę w sieci. Jej zdaniem materiał narusza jej dobra osobiste oraz stanowi „przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu”. Poniżej cała treść oświadczenia:

https://www.instagram.com/p/Cumh1rLtEUY/

Stanowisko firmy Danone

Firma Danone poinformowała, że Nosowska sama przygotowała internetowy materiał reklamowy i ma na tym polu pełną dowolność. Przedsiębiorstwo nie zapowiedziało także zerwania umowy o współpracę z piosenkarką.

Pracujemy przy tej kampanii z agencją Feeders, ale posty i filmy, które w ramach współpracy z marką Alpro tworzy Katarzyna Nosowska, są tworzone bezpośrednio przez nią. Bardzo cenimy zarówno samą współpracę, jak i jej formę i jest to drugi rok, kiedy działamy razem. Większość opublikowanych w ramach kampanii materiałów miało charakter satyryczny – Katarzyna Nosowska odnosiła się w nich z dystansem do sztuki podawania kawy czy samej siebie. Ich odbiór jest kwestią interpretacji

– informuje w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Martyna Węgrzyn, kierowniczka działu komunikacji zewnętrznej Grupy spółek Danone.

Źródło: Wirtualne Media

    Motyw