29 godzin, tysiące śmierci i dwie żaby – polski streamer zawojował świat

2 minuty czytania
Komentarze

Gucio – pod takim nickiem skrywa się jeden z najpopularniejszych polskich streamerów ostatnich dni. Witold Tacikiewicz, bo tak nazywa się ten internetowy twórca może pochwalić się zdobyciem ogromnego rozgłosu dzięki zabawie w Star Wars Jedi: Ocalały. Chociaż w tym przypadku słowo „zabawa” nie pasuje zbyt dobrze.

29 godzin, aby zabić dwie żaby – polski streamer stał się gwiazdą internetu

29 godzin, aby zabić dwie żaby – polski streamer stał się gwiazdą internetu
Fot. Twitch

Jeśli w ostatnim czasie natrafiliście na jakieś dziwne memy z dwiema żabami i nie wiedzieliście, o co chodzi, spieszymy z wyjaśnieniami. Cała draka związana z tymi sympatycznymi płazami rozpoczęła się na transmisji na żywo polskiego twórcy posługującego się nickiem Gucio. Streamer podczas rozgrywki w Star Wars Jedi: Ocalały zaczął mierzyć się z bossem Oggdo Bogdo i jego potomstwem. Niestety gracz nie poradził sobie z dwiema żabami, więc wrócił do punktu kontrolnego i zaczął starcie numer dwa, potem numer trzy, cztery, pięć, sześć i tak dalej…

Delikatnie mówiąc, Gucio nie radził sobie z przeciwnikami, a jego próby pokonania bossa stały się viralem na skalę Twitcha, a potem całego internetu. Łącznie streamer na pokonanie dwóch żab musiał poświęcić dwie transmisje trwające łącznie ponad 29 godzin. W tym czasie postać kierowana przez Gucia zginęła 1206 razy.

Oczywiście całe „wydarzenie” było nastawione na humor, a z czasem, gdy o wyczynie Gucia zaczęło mówić coraz więcej osób, stało się ono swego rodzaju konwencją. W tym miejscu należy jednak podkreślić, że streamer rywalizował z płazami na najwyższym poziomie trudności, więc nie możemy mówić o jakimkolwiek podkładaniu się przeciwnikom.

Szum, który pojawił się wokół Polaka, wywindował go na czwarte miejsce w rankingu najchętniej oglądanych transmisji w historii „polskiego Twitcha” (peak widzów). W szczytowym momencie walkę Gucia z dwiema żabami oglądało aż 61,2 tysiąca widzów.

Zobacz też: Twitch – co to jest i jak zacząć z niego korzystać? Poradnik dla początkujących

Co ciekawe viralowość całego przedsięwzięcia podchwyciły nawet duże marki i firmy, które wykorzystując strategię real-time marketingu udostępniały na różnych platformach społecznościowych memy i promocje. Wśród najciekawszych postów znajdziemy te udostępnione przez League of Legends, GBS oraz Samsunga!

Źródło: Twitter

Motyw