Serwis SVoD od koncernu Viacom CBS ma ruszyć na początku 2021 roku. Ma to być usługa działająca poza USA, na początek w trzech rejonach świata.

CBS All Access zmieni się w USA, za granicą ruszy nowy serwis SVoD od ViacomCBS

Nowy serwis streamingowy nie ma jeszcze nazwy. Ma zawierać treści dla wszystkich grup wiekowych. Dostęp do materiałów będzie płatny. W bibliotece treści mają znaleźć się oryginalne produkcje CBS All Access, Showtime, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, ViacomCBS International Studios i Viacom Media Networks oraz Paramount Pictures. Ciekawą propozycją będą zwłaszcza filmy i seriale Showtime, które np. w Polsce zwykle oferuje HBO. Jak podkreśla firma, nowa usługa ma koncentrować na rozrywce i w przeciwieństwie do oferty na amerykańskim rynku, nie przewiduje się włączenia do niej transmisji sportowych. Pojawienie się nowego serwisu SVoD w ramach koncernu ViacomCBS jest niezależne od nadchodzącego rebrandingu usługi CBS All Access w Stanach Zjednoczonych. Oba wydarzenia planowane są na 2021 rok. Do końca 2020 roku CBS All Access ma mieć 18 mln abonentów w USA

Kiedy w Polsce pojawi się konkurent dla Netflixa od ViacomCBS?

Australia, Skandynawia i część krajów Ameryki Łacińskiej, to miejsca, gdzie na początku 2021 roku ma pojawić się serwis SVoD od ViacomCBS. Wybór krajów jest nieprzypadkowy, bo już teraz działają w nich różne usługi wideo od tego nadawcy. W planach jest ich ponowne uruchomienie z odświeżoną biblioteką i interfejsem użytkownika. W Polsce dostępna jest usługa Paramount Play, którą mogą wykupić klienci Platformy Canal+, Play, Ipla, Toya i Orange. W ramach sieci Play działa aplikacja wideo Nickelodeon Play, a Platforma Canal+ oferuje  kolekcję seriali animowanych Nick Play. Viacom w Polsce nadaje też lokalne wersje stacji MTV, Comedy Central, Paramount Channel oraz kanałów dziecięcych z grupy Nickelodeon. To może oznaczać, że Polska będzie jednym z kolejnych krajów, w których pojawi się nowa usługa.  

„Szczegóły oferty oraz ceny będą się różnić na poszczególnych rynkach” – zapowiedział prezes ViacomCBS Bob Bakish. Wprowadzenie nowej usługi premium związane jest z międzynarodową ekspansją usługi Pluto TV. To bezpłatny serwis, który działa w modelu reklamowym. Do końca 2020 roku ma pojawić się w Brazylii i Hiszpanii, a w 2021 roku we Francji i Włoszech. Pluto TV i nowy serwis SVoD od ViacomCBS mają działać równolegle i się uzupełniać. 

Koncern widzi ogromny potencjał w nowej usłudze streamingowej. „Zaoferujemy treści na wysokim poziomie po bardzo konkurencyjnej cenie i jesteśmy przekonani, że będą one atrakcyjne dla widzów na całym świecie i z dużym potencjałem wzrostu na każdym rynku” – powiedział David Lynn, prezes ViacomCBS Networks International. „Do 2025 roku na całym świecie serwisy streamingowe pozyskają ponad 200 mln nowych subskrybentów. Jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych lat możemy zbudować sporą bazę klientów” – dodał Pierluigi Gazzolo, szef działu streamingu w ViacomCBS Networks International. 

Czytaj też: Ridley Scott zrobił serial o androidach dla serwisu HBO Max

Źródło: Thewrap.com, Digitaltveurope.com

Paweł Pązik

Pisze o filmach, serialach i mediach. W wolnych chwilach ogląda filmy i seriale oraz konsumuje media.