który komunikator jest najpopularniejszy

Messenger czy WhatsApp? Wiemy, który komunikator jest najpopularniejszy w Polsce

2 minuty czytania
Komentarze

Messenger i WhatsApp to aplikacje, które zna niemal każdy. Badanie Mediapanel przynosi odpowiedź na pytanie o to, który komunikator jest najpopularniejszy w naszym kraju. Różnica w liczbie użytkowników sięga kilku milionów.

Który komunikator jest najpopularniejszy w Polsce? Wyniki są jednoznaczne

źródło: pbi.org.pl

Wyniki badania Mediapanel opublikowane przez PBI (Polskie Badania Internetu) pokazują, że Messenger jest najpopularniejszym komunikatorem w Polsce w kategorii aplikacji. W lutym 2022 roku korzystały z niego ponad 22 miliony osób w naszym kraju, co dało zasięg na poziomie 74,01%. WhatsApp miał w lutym niecałe 15,5 miliona realnych użytkowników w Polsce i zasięg wynoszący 51,53%.

Do zestawienia najpopularniejszych aplikacji trafiły jeszcze Wiadomości od Google (prawie 13 milionów realnych użytkowników w Polsce, 42,51% zasięgu) oraz Google Duo (blisko 8,5 milionów realnych użytkowników w naszym kraju, 28,10% zasięgu). Pozostałe aplikacje w rankingu są z innych kategorii lub wbudowany komunikator jest tylko jedną z ich funkcji (Snapchat, Instagram).

Popularniejsze od Messengera w lutym 2022 roku były tylko aplikacje Google, YouTube i Facebook. Porównując do stycznia 2022 roku, zarówno Messenger, jak i WhatsApp zajmują te same miejsca w rankingu (odpowiednio czwarte i siódme). Popularność Messengera jednak nieznacznie spadła, podczas gdy WhatsApp zyskał użytkowników.

Real Users w PLMessengerWhatsApp
styczeń 202222 238 71215 456 420
luty 202222 226 72415 474 726
źródło: opracowanie własne na podstawie danych PBI

Wśród najpopularniejszych aplikacji w Polsce w lutym 2022 roku znalazły się również Mapy Google, Gmail, Dysk Google, Zdjęcia Google, Netflix, TikTok, Allegro, Spotify, InPost, OLX oraz AliExpress.

PBI za realnego użytkownika uważa osobę, która odwiedziła i wygenerowała co najmniej jedną odsłonę w danym kanale (w tym przypadku w aplikacji). Nie musi być to osoba, która jest widzem lub subskrybentem treści albo kupuje dany produkt. Za zasięg uważany jest odsetek procentowy realnych użytkowników odwiedzających dany kanał spośród użytkowników korzystających z internetu.

Czytaj także: Elon Musk i Twitter – po co miliarderowi portal społecznościowy?

Kolejne miesiące pokażą, czy WhatsApp będzie w dalszym ciągu zmniejszał swoją stratę do Messengera. W najbliższych dniach możemy spodziewać się wyników badania Mediapanel za marzec 2022 roku.

źródło: PBI – badanie Mediapanel

Motyw