Intel zaktualizował iGPU

Intel postanowił wydać pierwszy sterownik iGPU od wielu miesięcy – to trwało zbyt długo

2 minuty czytania
Komentarze

Braki kart graficznych na rynku oraz naprawdę mocne układy Vega zintegrowane z niektórymi procesorami AMD było motywatorem dla Intela, aby spróbować swoich sił w tym zakresie. Owszem, iGPU w procesorach Niebieskich nie było niczym rzadkim, jednak wydajność tych układów graficznych była skrojona raczej pod obsługę pulpitu, a nie gry, czy aplikacje wymagające graficznie. To się jednak zmieniło wraz z 10. generacją procesorów Intela, natomiast najnowsza, dwunasta weszła z nimi na zupełnie nowy poziom. Intel jednak zawalił w jednej, bardzo ważnej kwestii — sterowników.

Intel zaktualizował iGPU

Intel zaktualizował iGPU

Doszło więc do tego, że najnowsze iGPU od Intela nie tylko nie pracowało w sposób optymalny, co nawet nie było rozpoznawane przez najnowsze dostępne sterowniki Niebieskich. I trudno się temu dziwić. W końcu jak oprogramowanie z lipca ubiegłego roku miałoby rozpoznać nowsze jednostki, które trafiły do sklepów zaledwie w zeszłym miesiącu? No dobrze, ale skoro nowy sterownik został już wydany, to warto skupić się na tym, co przynosi. Jeśli chodzi o listę nowych funkcji, to właściwie będzie ona bardzo krótka: nic. Za to robi on coś o wiele ważniejszego: łata wiele błędów. Większość z nich dotyczy procesorów Core 11 generacji iGPU oraz układów graficznych Intel Iris Xe:

  • Przerywany błąd lub zawieszenie widoczne w grze Call of the Duty: Vanguard (DX12) na procesorach Intel Core 11. generacji z grafiką Intel Iris Xe.
  • Błąd lub zawieszenie podczas uruchamiania gry Dirt 5 za pośrednictwem sklepu Microsoft Store na procesorach Intel Core 11. generacji z grafiką Intel Iris Xe.
  • Drobne anomalie graficzne widoczne w grach Shadowman Remastered (DX11) na ustawieniach High, The Surge 2 (Vulkan), Wolfenstein: Youngblood (Vulkan).
  • Drobne anomalie graficzne można zaobserwować w grze Fortnite (DX11) na grafice Intel Iris Xe Discrete.
  • Drobne anomalie graficzne zaobserwowano w grach Doom Eternal* (Vulkan), Forza Horizon 5 (DX12) i Adobe Premiere Pro 2020 podczas odtwarzania wideo na procesorach Intel Core 11. generacji z grafiką Intel Iris Xe.
  • Błąd lub zawieszenie widoczne w grze Baldur’s Gate 3 (Vulkan) po ekranie ładowania na procesorach Intel Core 10. generacji z grafiką Intel Iris Plus.

Zobacz też: NFT to zwykłe oszustwo – największy rynek gier indie nie bawi się w dyplomację

Oczywiście lista problemów do rozwiązania jest znacznie dłuższa. Mimo to jest to dobry znak, który pokazuje, że Niebiescy rzeczywiście coś robią w tej materii. Miejmy tylko nadzieję, że kolejne poprawki nie pojawią się za pięć miesięcy.

Źródło: Tomshardware

Motyw