InPost Mobile szybkie zwroty

Szybkie zwroty w aplikacji InPost – bez drukowania etykiet i na wyciągnięcie ręki

4 minuty czytania
Komentarze

Aplikacja InPost Mobile dostała nową funkcję, czyli szybkie zwroty. Tym samym korzystający z aplikacji będą mogli dokonywać zwrotu nietrafionych zakupów bez konieczności korzystania z drukarki. Można więc powiedzieć, że to kolejny krok w stronę większej ochrony środowiska, ale także i coś, co ma ułatwić korzystanie z paczkomatów.

Szybkie zwroty w aplikacji InPost Mobile

InPost szybkie zwroty

InPost bardzo szybko z kolejnej firmy kurierskiej stał się jedną z najpopularniejszych w Polsce. Wszystko dzięki paczkomatom, które pojawiają się co chwila w nowych miejscach, a dodatkowo ich obsługa jest wyjątkowo prosta. Do tego dochodzi także aplikacja mobilna, która czasem może sporo ułatwić. Szczególnie wtedy, kiedy pod paczkomatem jest kolejka osób, a my chcemy po prostu odebrać paczkę. Wystarczy skorzystać z aplikacji, by skrytka z naszą przesyłką się otworzyła. InPost zyskał bardzo dużą popularność w czasie pandemii i wtedy też wprowadził kilka nowości, które wykorzystywane są przez użytkowników ich aplikacji mobilnej. Oprócz zdalnego otwierania skrytek w paczkomacie, można także m.in. nadawać paczki bezpośrednio z poziomu InPost Mobile.

Wtedy nie ma potrzeby drukowania etykiety, więc jest to spore ułatwienie. Teraz nadeszła pora na to, by wprowadzić do InPost Mobile także funkcję zwrotów. Ta ma działać na podobnych zasadach, co wysyłka. Choć oczywiście wiele będzie tutaj uzależnione od samych sklepów, gdzie robiliśmy zakupy. Jeżeli te należą do partnerów InPostu, nie trzeba będzie drukować etykiety, a jedynie napisać na pudełku numer paczki. Nadać ją będzie można w każdym paczkomacie, więc to zdecydowanie ułatwi cały proces zwrotów.

Zobacz też: Kasy samoobsługowe w Lidlu będą działać lepiej.

Jak działają szybkie zwroty w aplikacji InPost

InPost Mobile szybkie zwroty

Poniżej możecie zapoznać się z krótką instrukcją opublikowaną przez InPost. Ta dość szczegółowo tłumaczy to, jak działają zwroty bezpośrednio w aplikacji firmy.

  • Wybierz ikonę „Zwróć” – W sekcji „Wyszukaj sklep” zacznij wpisywać nazwę sklepu, do którego chcesz zwrócić przesyłkę. Lista obejmuje sklepy oferujące usługę zwrotu w ramach współpracy z InPost. Możesz również wybrać paczkę do zwrotu z listy Twoich przesyłek, którą znajdziesz poniżej pola wyszukiwania.
  • Wypełnij dane zwrotu – Po wybraniu odpowiedniej paczki, uzupełnij dane zwrotu i kliknij “zwróć przesyłkę”. Jeśli wybrany przez Ciebie sklep nie wymaga akceptacji zwrotu, to tyle – Twój zwrot został zgłoszony! Kod zwrotu znajdziesz w aplikacji oraz w wiadomości e-mail.
  • Poczekaj na akceptację zwrotu – W przypadku wymaganej akceptacji zwrotu przez sklep, po wypełnieniu formularza, poczekaj na potwierdzenie. Otrzymasz powiadomienie w aplikacji oraz w wiadomości e-mail, kiedy zwrot będzie można już nadać w Paczkomacie.
  • Przygotuj paczkę ze zwrotem – Spakuj i zabezpiecz przesyłkę. Jeśli używasz tego samego pudełka (zachęcamy, by być eko i zero waste!), usuń starą etykietę. Nie musisz drukować żadnej nowej etykiety – przy nadaniu użyj wygenerowanego w aplikacji kodu zwrotu.
  • Nadaj zwrot w Paczkomacie – Nadaj paczkę w dowolnym Paczkomacie – wystarczy zeskanować kod QR z aplikacji przykładając go do czytnika w Paczkomacie lub wybrać opcję nadania paczki na ekranie Paczkomatu i wpisać kod zwrotu. Umieść paczkę w skrytce i gotowe!

Aplikacja InPost coraz lepsza

Widać, że InPost nie zapomina o ulepszaniu swojej aplikacji i dodawania do niej nowych funkcjonalności. Szybkie zwroty w InPost Mobile dostępne mają być w wersji dla urządzeń z Androidem, iOS, ale także i z Huawei Mobile Services. Zapewne aktualizacja aplikacji będzie wypuszczana falami, więc jeżeli jeszcze jej nie dostaliście to zwyczajnie nalży trochę na to poczekać. Szybkie zwroty z pewnością będą cieszyły się sporą popularnością wśród użytkowników. W końcu zamawiamy przez Internet coraz więcej, a nie zawsze produkty, które do nas przychodzą, są dokładnie takie jak sobie wymarzyliśmy. Szczególnie wtedy, kiedy zamawiamy np. ubrania czy buty. Teraz tylko można czekać na kolejne nowości w aplikacji InPost Mobile, bo firma z pewnością nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Będziecie korzystać z nowej funkcji?

Źródło: InPost informacja prasowa

Motyw