Operator sieci Orange zdradził swoje świąteczne statystyki sieciowe. Zaprezentowane dane pokazują, w jaki sposób podczas świąt korzystali z usług telekomunikacyjnych klienci pomarańczowego operatora. W porównaniu do ubiegłego roku wysyłali mniej SMS-ów, ale więcej korzystali z internetu.

Świąteczne statystyki sieciowe Orange

Świąteczne statystyki sieciowe Orange

Podczas ostatnich świąt (24-26 grudnia) klienci Orange wysłali 83,945 mln SMS-ów. Dla porównania w analogicznym okresie 2020 roku SMS-ów było 93,085 mln, w święta 2019 roku – 107,363. Wniosek? Klasyczne wiadomości tekstowe są stopniowo wypierane przez komunikatory typu WhatsApp i Messenger. Bardziej stabilnie wygląda sytuacja z MMS-ami. W święta w 2021 roku wysłano ich w Orange 9,274 mln, rok wcześniej – 9,487 mln, a w 2019 roku 8,150 mln. Podczas Nowego Roku (31 grudnia – 1 stycznia) wysłano 51,410 mln SMS-ów (w 2020 roku było to 53,407 mln) oraz 5,535 mln MMS-ów (w 2020 roku było to 5,811 mln).

Jeśli chodzi jednak o zużycie internetu, to tu Orange odnotował wzrost rok do roku w okresie świątecznym o 18%, a w samym standardzie LTE o 19%. Najmniejszy ruch był 24 grudnia w godzinach 15:00 – 19:00. Powód jest oczywisty — to właśnie wtedy większość z nas zasiadała do wigilijnej kolacji. Spadek transferu wyniósł wtedy 25%.

Czytaj także: Statystyki sieciowe Play pokazują, jak spędzaliśmy święta i sylwestra

Co z połączeniami głosowymi? W 5-dniowym okresie świątecznym klienci Orange rozmawiali przez 1,2 mld minut. To porównywalny wynik do ubiegłego roku. W całym 2021 roku klienci pomarańczowego operatora rozmawiali 78,8 mld minut, a w 2020 – 79,3 mld. Ciekawostką jest, że rozmawiając w 2021 roku częściej korzystaliście z VoLTE i WiFi Calling, które stanowiły ok. 43% całości ruchu i wzrosły o 31% rok do roku — pisze na blogu pomarańczowego operatora Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange.

źródło: Blog Orange

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.