Wsadź palec do kontaktu – Amazon Alexa chciała nakłonić dziecko do niebezpiecznej „zabawy”

2 minuty czytania
Komentarze

Challenge, czyli różnego rodzaju wyzwania, to coś, co opanowało social media. Czasem są to coraz głupsze wyzwania, a niekiedy nawet takie, które mogą przyczynić się do utraty zdrowia czy życia. Amazon Alexa widocznie nie do końca zdawała sobie sprawę z tego, że niektóre wyzwania lepiej omijać. Szczególnie wtedy, kiedy prosi o to dziesięcioletnie dziecko.

Amazon Alexa – wyzwanie dla dziecka, które mogło doprowadzić do tragedii

Asystenci głosowi nie zmienili jeszcze naszego życia w takim stopniu, jak można się było tego spodziewać. Czasem korzystanie z asystenta może być pożyteczne, ale tutaj wiele zależy od naszych potrzeb. O ile ustawienie budzika nie jest niczym, co może spowodować duże problemy, to już zostawienie dziecka pod „opieką” takiego asystenta może być problematyczne. Nie mówimy, że w tym konkretnym przypadku tak właśnie było, ale trochę tak to wygląda.

Pewna użytkowniczka Twittera podzieliła się informacją o tym, że jej dziesięcioletnie dziecko poprosiło Amazon Alexa o to, by to znalazło dla niego jakieś wyzwanie. I Alexa to zrobiła, choć tutaj nie poszło jej tak dobrze, jak można by sobie tego życzyć. Wybór padł bowiem na wyzwanie z TicToka, które polegało na tym, by włożyć wtyczkę do kontaktu, ale nie do końca i tak, by jej część jeszcze wystawała. Następnie trzeba było wziąć monetę i dotknąć wystających styków. Dorosłemu raczej nie trzeba tłumaczyć, że to nienajlepszy pomysł, ale dziecko mogło zaufać asystentowi.

Zobacz też: Ubisoft skasował graczowi konto, bo ten się dawno nie logował.

Na szczęście nic złego się nie stało. Amazon Alexa posiłkowała się wynikiem znalezionym w sieci, ale trudno powiedzieć jak na niego trafiła. Odpowiadała na pytanie „tell me a challenge to do”, ale Amazon zareagował błyskawicznie na zauważony problem i pracuje nad poprawą algorytmów. Co ciekawe, wzmianka o tym wyzwaniu pochodziła z początków 2020 roku, więc Alexa ewidentnie zabłądziła w rejony sieci, które powinna omijać. Także lepiej uważać na to, co mówimy do naszych asystentów i co nam odpowiadają.

[Aktualizacja] Oświadczenie rzecznika firmy Amazon:

Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa została zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o błędzie, szybko go naprawiliśmy i będziemy nadal rozwijać nasze systemy, aby pomóc w zapobieganiu podobnym odpowiedziom w przyszłości.

Źródło: Twitter / XDA-Developers

Motyw