Jak prezentuje się ranking najpopularniejszych producentów słuchawek oraz headsetów w Polsce? Takie badania przeprowadziła platforma ClickMeeting i wykorzystała do tego narzędzie SentiOne, które służy do monitorowania sieci. Pandemia sprawiła, że wiele osób przeniosło się na pracę zdalną, a co za tym idzie słuchawki oraz headsety stały się koniecznością. Które firmy cieszą się największą popularnością?
Ranking producentów słuchawek i headsetów
Praca zdalna potrafi być wymagająca. Pandemia i zamknięcie w domach to udowodniły też tym, którzy wcześniej mogli uważać inaczej. Zaczęliśmy inwestować w lepszy sprzęt, ale także i słuchawki, które mogą pomagać w pracy. Widać to na przykładzie haseł „redukcja szumu” i „noise cancelling”, które były wyszukiwane przez polskich internautów w tym roku 201 razy, uzyskując zasięg 271 tys. W poprzednim roku było to jednak aż 493 wzmianek o zasięgu 2 mln wyświetleń. W 2019 roku odnotowano 601 wzmianek, które wygenerowały zasięg 691 tys. wyświetleń. To pokazuje, że słuchawki i to takie, które są odpowiednio wyposażone to ważny element w przypadku pracy zdalnej.
ClickMeeting przeanalizowało wpisy pojawiające się w Internecie i na ich podstawie powstał ranking producentów. O kilku firmach mówiło się najwięcej, co jednak nie musi oznaczać, że to właśnie ich produkty są w większości domów. Pokazuje to jednak pewien rodzaj zainteresowania, który wywołuje konkretna marka. Najpopularniejsze jest Apple, o którym mówiło się aż trzy razy częściej, niż w przypadku konkurencji.
Zobacz też: Play wprowadza narzędzie do weryfikacji IMEI.
Słuchawki
- Apple – 14 tysięcy wzmianek, zasięg na poziomie 29 mln wyświetleń
- Samsung – 4 tys. wzmianek, zasięg na poziomie 21 mln wyświetleń
- Huawei – 3 tys. wzmianek, zasięg na poziomie 6,5 mln wyświetleń
- SteelSeries – 818 wzmianek, zasięg na poziomie 6,2 mln wyświetleń
- JBL – ponad 2 tys. wzmianek oraz niemal 5 mln wyświetleń
Headsety
- Sony – 365 wzmianek generujących 464 tys. zasięgu
- Logitech – 201 wzmianek, zasięg 282 tys. wyświetleń
- HyperX – 143 wzmianki, zasięg na poziomie 202 tys. wyświetleń
- Corsair – 52 wzmianek, zasięg 89 tys. wyświetleń
- Sennheiser – 96 wzmianek, zasięg 84 tys. wyświetleń
Źródło: ClickMeeting informacja prasowa