ilu polaków korzysta ze streamingu

Co drugi Polak w wieku 18-65 lat korzysta ze streamingu seriali i filmów

2 minuty czytania
Komentarze

Ilu Polaków korzysta ze streamingu, jakie platformy są najchętniej wybierane w naszym kraju i co na temat modelu subskrypcyjnego sądzą nasi rodacy? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi raport Subskrypcje 2021 wydany przez fundację Digital Poland. Sprawdźmy, co z niego wynika.

Ponad połowa Polaków korzysta ze streamingu filmów i seriali

Raport Subskrypcje 2021 powstał na podstawie badania przeprowadzonego w lipcu tego roku na reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 18-65 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy przez internet. Oto garść ciekawych wniosków z raportu:

  • Większość społeczeństwa rozumie, czym są subskrypcje. Tylko 21% badanych nie umiało spontanicznie opisać tego typu usług własnymi słowami i wskazać ich charakterystycznych elementów.
  • 53% ankietowanych deklaruje korzystanie z platform streamujących filmy i seriale. 26% twierdzi, że korzysta ze streamingu muzyki. Kobiety częściej wybierają streaming filmów, usług telekomunikacyjnych czy usług dla domu. Mężczyźni decydują się na subskrypcje związane z oprogramowaniem komputerowym i grami.
  • Średnia liczba subskrypcji dla użytkownika wynosi 5,7. Rok temu było to 3,9.
  • Wygoda, komfort użytkowania, sprawność realizacji płatności – te zalety subskrypcji najczęściej wskazywali badani. 46% twierdziło, że wszystko w subskrypcjach im się podoba, a 13% nie potrafiło wskazać żadnych wad.
  • Najczęściej wskazywane wady subskrypcji to wysoka cena i niekorzystne warunki dla stałych użytkowników.
  • 41% badanych przyznaje, że współdzieli koszty subskrypcji z innymi osobami spoza gospodarstwa domowego.
  • Najbardziej znane platformy do streamingu wideo to Netflix (86%), HBO GO (71%), Ipla (70%) i Player (65%). W streamingu muzyki najlepiej znane są Spotify i YouTube Music Premium.

Czytaj także: Egzaminy na prawo jazdy będą droższe? Jest propozycja nowych stawek

Badani przeważnie deklarowali brak chęci skorzystania z zupełnie nowych subskrypcji (46%). Sporym zainteresowaniem cieszyły się jednak potencjalne subskrypcje telefonu (17%), biletów do instytucji kultury (13%), a nawet… usług fryzjerskich i dostępu do telewizora (po 10%). Z badania wynika też, że młodzi ludzie znacznie częściej są gotowi nie posiadać danych rzeczy na stałe.

źródło: „Subskrypcje 2021” – raport Digital Poland

Motyw