paypal

Opłata za brak aktywności na koncie PayPal — UOKiK wszczyna postępowanie

1 minuta czytania
Komentarze

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie w sprawie opłaty za brak aktywności na koncie wprowadzonej przez PayPal. Do urzędu wpłynęło kilka skarg w tej sprawie od konsumentów. Teraz UOKiK sprawdzi, czy ich interesy zostały naruszone.

Kontrowersyjna opłata PayPal i reakcja ze strony UOKiK

PayPal UOKiK

O opłacie za brak aktywności na koncie PayPal pisaliśmy już w 2020 roku. Spółka z Luksemburga zmieniła regulamin i wprowadziła opłatę za brak aktywności na koncie przez okres co najmniej 12 miesięcy. Wynosi ona do 45 zł rocznie i wzbudziła niezadowolenie niektórych użytkowników. Do UOKiK wpłynęło kilka skarg na PayPal.

Wszcząłem postępowanie wyjaśniające, aby ustalić, czy PayPal poprzez zmianę regulaminu mógł naruszyć zbiorowe interesy konsumentów. Wątpliwości budzi również treść klauzuli modyfikacyjnej, która miała być podstawą do jednostronnego wprowadzenia zmian umów z konsumentami, w tym wprowadzenia dodatkowej opłaty za brak aktywności po stronie konsumenta — mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodaje, postanowienie regulaminu nie określa konkretnych przyczyn pozwalających na modyfikację umów. Klauzule blankietowe lub zbyt ogólne (np. odnoszące się do ważnych powodów) są tymczasem niedopuszczalne.

Czytaj także: Szwajcarski uniwersytet twierdzi, że pobił rekord w obliczaniu liczby Pi

Klauzula modyfikacyjna przewiduje możliwość wprowadzania zmian jedynie poprzez ich opublikowanie i automatyczną akceptację przez użytkownika, który nadal będzie korzystał z serwisu PayPal. UOKiK sprawdzi, czy działania luksemburskiej spółki naruszają interesy konsumentów oraz czy PayPal mógł zastosować wspomnianą klauzulę.

źródło: UOKiK

Motyw