Najcenniejsze marki świata 2021

Najcenniejsze marki świata 2021 – Amazon i Apple niezmiennie na prowadzeniu

2 minuty czytania
Komentarze

Najcenniejsze marki świata to raport publikowany co roku przez Kantar BrandZ. Miliony badań, wywiadów oraz informacji przekłada się na listę najbardziej wartościowych marek z całego świata. I jak zwykle pierwsze miejsca okupowane są przez gigantów – Amazona, Apple oraz oczywiście Google. Jednak cała lista pokazuje, że na rynku trochę się w ostatnich latach pozmieniało, a świadczyć może o tym debiut NVIDIA i to od razu blisko TOP 10.

Najcenniejsze marki świata 2021

Można powiedzieć, że ostatni rok był pełen wzrostów. Na to nie może narzekać Amazon, który zanotował wzrost o 64 procent względem ubiegłego roku. Wartość firmy oceniono na ponad 680 miliardów dolarów. Po piętach Amazonowi depcze Apple, które także może się pochwalić solidnym wzrostem na poziomie aż 74 procent. Ostatnie miejsce na podium należy do Google, którego wzrost osiągnął poziom 42 procent. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka wśród firm, które uznane zostały za najcenniejsze marki świata 2021.

  1. Amazon – 683 852 miliardów dolarów
  2. Apple – 611 997 miliardów dolarów
  3. Google – 457 998 miliardów dolarów
  4. Microsoft – 410 271 miliardów dolarów
  5. Tencent – 240 931 miliardów dolarów
  6. Facebook – 226 744 miliardów dolarów
  7. Alibaba – 196 912 miliardów dolarów
  8. Visa – 191 285 miliardów dolarów
  9. McDonald’s – 154 921 miliardów dolarów
  10. MasterCard – 112 876 miliardów dolarów

Zobacz też: Jak identyfikować źródła wycieków dzięki Gmail?

Firmy technologiczne z dużym wzrostem

Najcenniejsze marki świata 2021 top 100

Na liście najcenniejszych marek świata nie zabrakło oczywiście firm technologicznych. NVIDIA zajęła 12 miejsce, a IBM uplasował się niewiele niżej, bo na 15 pozycji. Intel zawędrował na miejsce 23, a Qualcomm na 37. Samsung uplasował się na pozycji 42, Huawei na 50, a Xiaomi na 70. Najszybciej rosnącą marką okazała się Tesla. Jej wartość podskoczyła o 275% rok do roku i teraz wynosi 42,6 mld dolarów. Ogromne wzrosty zanotował także TikTok (158%) tak, jak praktycznie każda z firm związanych z technologią.

Źródło: Xioami informacja prasowa / Katar BrandZ

Motyw