Epic games store

Epic Games Store nadal generuje duże straty

2 minuty czytania
Komentarze

Mimo nieprzychylnej opinii graczy na całym świecie Epic Games Store stara się ich do siebie cały czas przekonać. Firma stara się zachęcić graczy do swojej platformy pojawiającymi się co tydzień darmowymi grami. Często również różne gry miały czasową wyłączność, co było negatywnie komentowane przez zwolenników innych platform. Jak się jednak okazuje, działania te nie są na dłuższą metę korzystne i Epic Games Store generuje duże straty.

Kiedy Epic Games Store przestanie generować straty? Niestety niezbyt szybko

Epic Games Store straty

Epic Games Store od czasu rozpoczęcia działalności pod koniec 2018 roku wygenerowało straty w wysokości ponad 450 milionów dolarów. Tak przynajmniej wynika z dokumentów sądowych, przekazanych w związku z pozwem przeciwko Apple. Z udostępnionych informacji wynika, że sklep Tima Sweeneya stracił w 2019 roku na interesie 181 milionów dolarów. Poprzedni rok był dla platformy jeszcze gorszy, ponieważ przyniósł straty w wysokości 273 milionów dolarów. Według prognoz na 2021 rok sytuacja może się jedynie delikatnie polepszyć, jednak dalej Epic Games Store przyniesie spore straty. Ze wstępnej prognozy wynika bowiem, sklep przyniesie 139 milionów dolarów straty. Kiedy jednak fortuna się odwróci i EGS zacznie przynosić zyski? Korporacja przewiduje, że nastąpi to dopiero w 2023, czyli 5 lat po oficjalnym pojawieniu się na rynku. Należy wspomnieć, że podana prognoza jest bardzo optymistyczna, o czym wspomina sama firma. Inne szacunki zakładają, że zyski pojawią się dopiero w 2027 roku.

Zobacz także: Xbox Game Pass może trafić na platformę Steam

Jeśli jednak Epic Games Store będzie cały czas zyskiwało nowych użytkowników co do tej pory, to pojawienie się zysków będzie tylko kwestią czasu. Popularność sklepu systematycznie rośnie, ponieważ posiada on 160 milionów zarejestrowanych kont, z czego około 56 milionów jest aktywnych. Czy krucjata Epic Games przeciwko Valve w końcu zacznie być opłacalna? Wszak pobieranie jedynie 12-procentowej prowizji od transakcji wystarcza tylko na pokrycie bieżącej działalności. Cotygodniowe rozdawanie darmowych gier oraz przejmowanie dużych tytułów na czasową wyłączność na pewno jest kosztowne. Jednak jeśli Epic Games chce zbudować pozycję na rynku, to wydatki te są potrzebne i nieuniknione.

Źródło: Dsogaming

Motyw