Orange zaprezentowało swoją kampanię edukacyjno-informacyjną o nazwie WłączOne. Jej cel to zachęcenie kobiet, by rozwijały one swoją karierę w branży technologicznej, bo choć mamy XXI wiek, to w dużej mierze ta dziedzina jest zdominowana przez mężczyzn.

Nie ulegaj stereotypom i WłączOne

Choć wydawać by się mogło, że żyjemy w nowoczesnym społeczeństwie, wciąż często ulegamy stereotypom na temat ról społecznych oraz tego, jakie zawody są odpowiednie dla kobiet, a jakie dla mężczyzn. Nawet jeśli przedstawicielkom płci pięknej nie jest wprost narzucane, że praca w branży technologicznej nie jest dla nich, to często one same wykluczają sobie możliwość rozwoju zawodowego w tym kierunku, wierząc w obowiązujące stereotypy. Pokazuje to raport Geek Girls Carots.

Orange zachęca kobiety, by nie ulegały błędnym przekonaniom na temat swoich możliwości. Pomóc ma kampania WłączOne. Pomarańczowy operator pokazuje w kobiety, które przełamały bariery i pracują w obszarach technologicznych. Jednym z elementów kampanii jest film, który prezentujemy powyżej. Powstała także strona internetowa, na której można się zapoznać z historiami poszczególnych kobiet pracujących w Orange. Kolejne osoby mogą wziąć z nich przykład – wiele kobiet przebranżowiło się, by pracować w branży technologicznej

Czytaj także: Black Friday w AppGallery – Tidal HiFi na pół roku, Legimi na miesiąc i dużo zniżek

W 2019 roku kobiety stanowiły 17,2% wszystkich specjalistów w dziedzinie ICT w Unii Europejskiej. Tylko nieco ponad 13% stopni naukowych w dziedzinie STEM (Science Technology Engineering Mathematic) przyznano kobietom. Badania The Bureau (organizator Digital Woman’s Day) pokazują natomiast, że na całym świecie w sektorze technologicznym pracuje zaledwie 5% kobiet. Aktualnie w Polsce do płci pięknej należy ok. 40% miejsc pracy w Orange, jednak w obszarze sieci pracuje już tylko 8% kobiet, a w IT – 4%. Pomarańczowy operator ma jednak nadzieję na odczarowanie tych statystyk.

źródło: Orange

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.