Amazon Web Services, czyli platforma oferująca rozwiązania chmurowe oraz zaplecze obliczeniowe, ma zostać wykorzystana w nowym celu. Chodzi o leczenie raka piersi, a konkretniej do opracowywania nowych terapii i leków. Moc obliczeniowa, którą ma zapewnić „chmura”, może znacznie przyśpieszyć rozwój nauki, a w tym i pomóc w odkryciu nowych sposobów leczenia raka.

Amazon Web Services posłuży do skomplikowanych obliczeń

Amazon Web Services
Fot. Amazon

Rozwiązania chmurowe mogą być kojarzone z wieloma rzeczami. To tam trzymamy nasze pliki, a dzięki takim „chmurom” pojawiają się coraz to nowsze serwisy zapewniające nam rozrywkę. Jednak takie rozwiązania można wykorzystać także w innym celu, co od jakiegoś czasu udowadnia już Amazon Web Services. Firma Numerate szukała leku na choroby serca i miała do przetestowania 128 milionów cząsteczek leków, które mogli wykorzystać. W warunkach laboratoryjnych zajęłoby to kilka lat. Z wykorzystaniem Amazon Web Services udało się to przeprowadzić znacznie szybciej. Przy tym zidentyfikować kilka cząsteczek, które mogą zostać wykorzystane do stworzenia leku. W ciągu roku Numerate przeprowadziło badania, które pojedynczy procesor robiłby przez 1000 lat. Część z leków odkrytych w ten sposób już jest badana klinicznie.

Wykorzystanie „chmury” znajdzie także zastosowanie w leczeniu raka piersi oraz przygotowywania personalizowanego leczenia. Organizacja Brestcancer.org pozwala na to, by zapisywać na specjalnym koncie wyniki badań. Te następnie są poddawane analizie z wykorzystaniem mocy AWS. Wykorzystuje się tutaj także uczenie maszynowe, które ma badać dostarczone dane, porównywać z innymi dostępnym w bazie i generować spersonalizowane metody leczenia.

Zobacz też: Na Księżycu odkryto wodę – co to oznacza?

Moc obliczeniowa AWS może być także wykorzystana do testowania nowych leków i szukania takich, które będą działały. Wykorzystanie „chmury” także znacząco obniża koszty takich badań. Nic tylko trzymać kciuki, by naukowcom udało się znaleźć odpowiedzi, których szukają. AWS bierze udział w Tech Day of Pink. To coroczna kampania Estée Lauder Companies (ELC) mająca na celu zwiększenie świadomości oraz zebranie pieniędzy dla fundacji Breast Cancer Research Foundation.

Źródło: Amazon

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.