Pozew zbiorowy przeciwko Sony

Odpowiedzi haptyczne DualSense w niemal każdej grze dzięki pomysłowości Sony

2 minuty czytania
Komentarze

Wygląda na to, że prawie każdy deweloper pracujący nad grą na PS5 jest zainteresowany wykorzystaniem zestawu funkcji DualSense. Jest to dość zaskakujące. W końcu nawet technologia motion-sensing w DualShock 4 była przez nich ignorowana. Panel dotykowy natomiast sporadycznie robił za mało istotny przycisk i to tylko wtedy, kiedy tych brakowało twórcom na padzie. Tym razem wiele wskazuje na to, że będzie zupełnie inaczej.

Odpowiedzi haptyczne DualSense

Odpowiedzi haptyczne DualSense

Niedawno opublikowany dokument Sony skoncentrowany na szczegółowym opisie technologii pochodzących prosto z działów badawczo-rozwojowych firmy rzuca nieco światła na to, dlaczego ten scenariusz nie będzie dotyczył DualSense. Okazuje się bowiem, że inżynierowie byli w stanie stworzyć metodę zautomatyzowania procesu. Pozwala ona twórcom gier na generowanie wysokiej jakości haptyki prosto z efektu dźwiękowego gry. Ten przełom nastąpił po wielu badaniach nad głęboką technologią sieci neuronowych. Jak możemy przeczytać w jego treści:

Chociaż DualSense pozwoli na bardziej realistyczne doświadczenia z gry, twórcy będą potrzebowali więcej czasu i wiedzy, aby stworzyć wysokiej jakości wibracje. Aby zmniejszyć to obciążenie, stworzyliśmy haptyczne środowisko projektowania fal wibracyjnych, z którego każdy może łatwo korzystać. W ten sposób stworzyliśmy nie tylko narzędzie, które pozwala twórcom gier na zaprojektowanie uderzającego, naturalnego i komfortowego kształtu fali wibracyjnej w mniejszej liczbie kroków, ale także stworzyliśmy metodę niemal automatycznego generowania wzorów wibracji z efektów dźwiękowych gry.

W centrum naszego rozwoju była technologia sieci neuronowej. Jednak problem polegał na tym, że w przeszłości niewiele było badań, które stosowały ją dla zmysłu dotyku. Na początku spędziliśmy wiele dni na nad danymi. Później badaliśmy i analizowaliśmy różne algorytmy, korzystając z porad ekspertów. Pozwoliło nam to w pewnym stopniu zautomatyzować generowanie wysokiej jakości fal wibracyjnych. Dzięki temu wyglądały one tak, jakby były tworzone ręcznie przez twórców.

Zobacz też: Co ostatnio dodano na Netflixie? „Bliscy nieznajomi” i inne nowości

Opcja ta powinna więc ułatwić każdemu twórcy gry prawidłowe wykorzystanie haptyki DualSense. Miejmy nadzieję, że Sony podejmie decyzję o pełnej obsłudze wszystkich funkcji DualSense na PC.

Źródło: wccftech

Motyw