Pady DualShock były istną rewolucją w swoich czasach. Rozwiązanie to okazało się tak dobre, że przetrwało ono przez kilka generacji, konsol zmieniając się przy tym nieznacznie. W końcu, jaki sens ma naprawianie tego, co już jest dobre? Sony jednak przez te lata opracowało znacznie lepszą technologię. Ta może się okazać taką samą rewolucją dla kontrolerów jak jej poprzednik. Nie ma jednak już szokować. Zamiast tego będzie budzić doznania. Stąd też nazwa DualSense.

PlayStation DualSense zmieni sposób gry

PlayStation DualSense zmieni sposób gry
Fot. Sony DualSense

Kontroler ten ma zapewniać wysoki poziom doznań haptycznych. Sam jednak również będzie bardzo czuły na to, jak go używamy. To już nie jest zwykły kawałek plastiku z przyciskami. Wrażenia idące z obsługi go mają być znacznie bardziej płynne i… organiczne. Warto tu przytoczyć opinie kilku twórców gier na temat nowego pada od Sony.

Precyzja efektów dotykowych pozwala nam zastosować zupełnie nowe rozwiązania. W grze Marvel’s Spider-Man: Miles Morales będziemy sygnalizować graczom z której strony nadejdą ataki, odpowiednio wykorzystując funkcję efektów dotykowych bezprzewodowego kontrolera DualSense. Jakie to uczucie wykorzystywać zdolność znikania Milesa? Jakie odczucia zapewnia jadowity wybuch? Dzięki wysokiej rozdzielczości systemu dotykowego bezprzewodowego kontrolera DualSense, możemy zwiększać wielowymiarowość doświadczeń. Na przykład, trzymając przycisk kwadrat, aby wykonać jadowity cios, poczujesz trzask ładunku bioelektrycznego, który zaczyna przepływać od lewej strony kontrolera, by w chwili uderzenia zebrać się po jego prawej stronie.

— Stwierdził Brian Horton, Dyrektor kreatywny gry Marvel’s Spider-Man: Miles Morales.

Zobacz też: Powstanie film o superbohaterce ze świata Spider-Mana. Za kamerą Olivia Wilde

W Horizon Forbidden West znajdziecie arsenał nowej broni, z którego każda zapewnia wyjątkowe odczucia i odgrywa swoją własną rolę w walce z wrogami. Adaptacyjne spusty bezprzewodowego kontrolera DualSense pomogą nam sprawić, że odczucie korzystania z każdej broni będzie zupełnie inne, a co za tym idzie – bardziej satysfakcjonujące. 

– Dodał Mathijs de Jonge pracujący nad tym tyułem.

Nad jednym z niecodziennych pomysłów wręcz rozpływa się Dinga Bakaba, Game Director Deathloop:

[…] Jako że Deathloop jest strzelaniną pierwszoosobową, próbujemy wielu rozwiązań, aby zróżnicować wrażenia płynące z używanej przez gracza broni. Jedno, które mi się szczególnie podoba, to blokowanie spustów w momencie zacięcia się broni, które informuje gracza w sposób całkowicie namacalny, że trzeba odblokować broń i to jeszcze przed wyświetleniem stosownej animacji.

To wyjaśnia, dlaczego nowe gry nie będą działały razem z DualShockiem 4.

Źródło: Informacja Prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.