operator zablokował numer rozmowa

Operator zablokował numer klienta, bo ten… zbyt długo rozmawiał przez telefon

Newsy

Operator zablokował numer swojego klienta tylko dlatego, że rozmowa telefoniczna trwała zbyt długo (zdaniem operatora). Do takiej sytuacji doszło w Polsce i nie pomógł fakt, że właściciel zablokowanego numeru miał wykupiony plan bez limitu.

Rozmowa była długa, więc operator zablokował numer – szczegóły sprawy

Z tą mogącą budzić zaskoczenie sytuacją spotkał się Wojciech Boczoń, analityk serwisu Bankier.pl, który postanowił podzielić się całą historią z większą publiką. Syn Pana Wojciecha miał wykupiony plan bez limitu w sieci Virgin Mobile. Mimo to, operator bez żadnego ostrzeżenia zablokował numer telefonu, uniemożliwiając przedłużającą się rozmowę z kolegami. Nie wiadomo jednak, ile czasu trwała ta rozmowa.

Nie przegap
Gry na HMS – jak wyglądają możliwości AppGallery i innych sklepów?
gry hms huawei call of duty pubg fortnite apex legends mobile
Kontynuujemy przygodę z Huawei Mobile Services. Jest to niejako nasza misja, w której chcemy pokazać, jak wygląda życie bez Usług Google. W ostatnim artykule dotyczącym aplikacji bankowych słusznie zauważyliście w komentarzach, że widać zmiany oraz rosnące zainteresowanie AppGallery. W takim razie w kolejnym kroku pojawiają się gracze. Czy gry w sklepie Huawei są godne uwagi? […]
operator zablokował numer rozmowa

Po nałożeniu blokady, gdy ktoś próbował dodzwonić się na zablokowany numer, słyszał komunikat, że rozmowa nie może być zrealizowana z przyczyn technicznych. Dlaczego Virgin Mobile zablokowało numer? Operator tłumaczy, że powód to generowanie zbyt dużego obciążenia sieci. System zakwalifikował je jako wykraczające poza normy dozwolonego przekazywania informacji między abonamentami. W tym momencie wiele osób może sobie zadawać pytanie, jakim prawem operator interesuje się tym, jak długo rozmawiamy przez telefon. Skoro mamy wykupiony odpowiedni pakiet, nie powinno być problemu. Virgin Mobile powołuje się jednak na konkretny punkt swojego regulaminu, który mówi, że abonent zobowiązuje się do niewykorzystywania Kart SIM/USIM bez zgody Virgin Mobile do rozwiązań typu call center oraz niegenerowania sztucznego ruchu niesłużącego wymianie informacji.

operator zablokował numer rozmowa

Mówiąc najprościej, automat wykrył wzmożone obciążenie sieci i zakwalifikował ten przypadek jako nadużycie. Potraktował to jak sytuację, w której np. numer telefonu byłby wykorzystywany w call center. Przy jak długiej rozmowie automat nakłada blokadę? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli system zauważy większy ruch na karcie SIM niż zazwyczaj, blokada może zostać założona – argumentował przedstawiciel Virgin Mobile.

Czytaj także: InPost na WhatsApp – obsługa klienta na innym poziomie

Do sprawy na prośbę analityka serwisu Bankier.pl odnieśli się inni operatorzy komórkowi działający w Polsce. Wyjaśniali oni, że blokada numeru telefonu jest możliwa, gdy zajdzie podejrzenie nadużycia. Sama długa rozmowa nie powinna jednak skutkować blokadą. Muszą być spełnione dodatkowe warunki, które wskazują nadużycie. O jakie zachowania użytkownika dokładnie chodzi? Tego operatorzy nie precyzują, odsyłają natomiast do wewnętrznych regulaminów świadczenia usług.

źródło: bankier.pl






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x