zmiana meldunku przez internet

Zmiana meldunku – formalność, którą możemy załatwić przez internet

1 minuta czytania
Komentarze

Zmiana meldunku to obowiązkowa czynność po przeprowadzce, z którą jednak wiele osób zwleka – tej formalności można jednak szybko dopełnić przez internet, o czym przypomina Ministerstwo Cyfryzacji.

Zmiana meldunku przez internet – jak to zrobić?

Żeby móc zmienić miejsce zameldowania, należy wejść na stronę www.gov.pl. Tam logujemy się do konta Mój GOV za pomocą Profilu Zaufanego. W spisie po prawej stronie ekranu wyświetlają się popularne e-usługi. Musimy odnaleźć opcję Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy.

zmiana meldunku przez internet

Po kliknięciu wspomnianego odnośnika pozostaje nam tylko podać wymagane dane. Wybieramy rodzaj pobytu, jaką osobę chcemy zameldować oraz załączamy stosowne dokumenty. Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu, zaznaczamy odpowiednie pole. Po wypełnieniu wniosek podpisujemy elektronicznie. Potwierdzenie jego zgłoszenia otrzymamy na skrzynkę Mój GOV. Zameldować powinniśmy się najpóźniej w 30. dniu od przybycia do miejsca zamieszkania. Możemy zameldować się na pobyt stały lub czasowy, zależnie od naszych dalszych planów.

Czytaj także: Kierowco, nie stój w kolejce! Zgłoszenie o kupnie lub sprzedaży auta wyślesz online

Jeżeli jesteśmy właścicielami lub mamy inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcemy się zameldować, powinniśmy załączyć we wniosku skan odpowiedniego dokumentu. Może być nim np. umowa najmu, odpis z księgi wieczystej lub decyzja sądu. Co, jeśli nie posiadamy prawnego tytułu do mieszkania, a mimo to chcemy być w nim zameldowani? Wtedy do wniosku załączamy skan np. oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, i potwierdza nasz pobyt w lokalu.

źródło: ministerstwo cyfryzacji

Motyw