Branża gier jest naprawdę ogromna. W jej skład wchodzą produkcje pecetowe, konsolowe, a także mobilne – na smartfony i tablety. Choć zapewne wielu osobom będzie ciężko w to uwierzyć, to produkcje ostatniego typu przynoszą najwięcej pieniędzy swoim twórcom. Rynek gier mobilnych jest bowiem aktualnie największym segmentem w całej branży.
Gry mobilne a zarobki – raport
W 2018 roku mobilny segment branży gier wideo był wart 68,5 miliardów dolarów, z czego 54,9 miliardów pochodziło ze smartfonów i 13,6 miliardów z tabletów. Przewidywania analityków na następne lata mówią, że rynek gier mobilnych będzie stale rosnąć, pecetowych i przeglądarkowych spadać, a konsolowych – stać w miejscu.
Zobacz także: YouTube Music wkrótce dostanie funkcję, która może zakończyć żywot Muzyki Google Play na dobre
Jeśli chodzi o gry mobilne, to obecnie najwięcej pieniędzy deweloperzy zarabiają na wersjach przeznaczonych na iOS, jednak według prognoz analityków, do 2023 roku Android przegoni system Apple. Co ciekawe, najwięcej zarabiającą grą mobilną w Stanach Zjednoczonych jest obecnie Clash of Clans of fińskiej firmy Supercell. Najwięcej pieniędzy z gier na smartfony i tablety pochodzi z zakupów w aplikacjach (ponad 40%) i reklam wideo (ponad 30%). Dla porównania zwykłe aplikacje najwięcej zarabiają na reklamach graficznych i wideo.
Zapoznając się z opisywanym raportem, ciężko się dziwić producentom, którzy coraz chętniej wydają gry pierwotnie przeznaczone dla konsol czy pecetów na smartfony.
Źródło: GSMArena