Facebook nabywa Beat Games. Jest to twórca jednej z najlepiej przyjętych gier VR, czyli Beat Saber. Według obietnic deweloper ma działać niezależnie. Jednak stanie się częścią Oculus Studios, grupy zajmującej się tworzeniem gier VR dla Facebookua. Dyrektor treści Oculusa Mike Verdu powiedział, że gra będzie nadal wydawać na wszystkich platformach, a studio nie będzie nadawać priorytetu zestawom VR Oculus do aktualizacji lub nowych treści, takich jak pakiety muzyczne.
Facebook kupił Beat Saber
Great news: @BeatGamesStudio is joining Oculus Studios! @BeatSaber is the first VR-only platinum hit + one of the best ways to show people the magic of VR. We’re excited to welcome this awesome team. Director of Content Mike Verdu shares more on the blog: https://t.co/jKF98nkQ4h pic.twitter.com/oEWS5aGJJk
— Oculus (@oculus) November 26, 2019
Oculus opisuje ten zakup zasadniczo jako sposób na zaoferowanie Beat Games większej ilości zasobów rozwojowych. Przed nabyciem, Beat Saber już zaczął rozszerzać swój mały, oryginalny katalog piosenek o nowe pakiety muzyczne, w tym piosenki z Imagine Dragons and Panic! W The Disco. W grudniu firma wprowadza również nowy tryb gry 360-stopniowej. Beat Saber to tytuł prosty, lekki i łatwy w odbiorze. Jednocześnie diabelnie trudny do opanowania. Jest również obecnie dostępny na wszystkich głównych platformach VR.
Zobacz też: Fundacja Risc-V ucieka z USA w związku z działalnością władz
Gra zyskała również na dobrze prosperującej scenie moderskiej. Niestety, wiele z modyfikacji zawierało piracką muzykę. Jest to coś, do czego twórcy starali się zniechęcić, nie tłumiąc przy tym całej społeczności. Post Oculus zawiera notatkę na temat moddingu:
Rozumiemy i doceniamy wartość, jaką modding wnosi do Beat Saber. Jednak, tylko gdy odbywa się to zgodnie z prawem i w ramach naszej polityki. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by zachować wartość, jaką mody wnoszą do bazy graczy. Dla przypomnienia: nasze najnowsze aktualizacje polityki dają większą jasność co do tego, w jaki sposób tryb deweloperski ma być wykorzystywany, np. pomagając deweloperom budować aplikacje lub dla entuzjastów badać nowe koncepcje. Nie jest on przeznaczony do angażowania się w piractwo lub nielegalne modyfikacje, w tym mody, które naruszają prawa własności intelektualnej osób trzecich lub zawierają złośliwy kod.
Oculus nie wyklucza również nabywania kolejnych twórców popularnych gier VR.
Źródło: TheVerge