Aplikacje na Androidzie nie dowiedzą się o innych

Rynek aplikacji mobilnych opiera się zaledwie na 1% wydawców

2 minuty czytania
Komentarze

Obecny ekosystem sklepu z aplikacjami nie sprzyja niezależnemu deweloperowi. Według nowych danych z Sensor Tower, 1% największych wydawców na świecie odpowiadało za 80% z 29,6 mld pobrań aplikacji w trzecim kwartale 2019 roku. Oznacza to, że tylko 20%, czyli 6 miliardów pobrań pozostaje do dyspozycji pozostałych wydawców. Oznacza to, że aplikacje 784 080 wydawców miały po około 7 650 pobrań w każdym kwartale. W tym kontekście jest to mniej niż jedna tysięczna część procentu pobrań Facebooka.

Zaledwie 1% wydawców odpowiada za rynek aplikacji

udziały wydawców aplikacji

Dane nie powinny być aż tak zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że większe platformy społecznościowe, takie jak Facebook i YouTube, obsługują już ponad miliard odbiorców. Niepokojące jest jednak to, jak nierównomierny pozostaje rynek nowych aplikacji. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że liczba dostępnych aplikacji wciąż rośnie, co jeszcze bardziej utrudnia konkurencję. W raporcie odnotowano, że w 2018 roku w App Store i Sklepie Play dostępnych było ponad 3,4 mln aplikacji. Stanowi to wzrost o 65% w stosunku do 2,2 mln aplikacji dostępnych w 2014 roku. Jednak w tym samym okresie liczba aplikacji, które odnotowały co najmniej 1000 instalacji zmalała z 30% do 26%.

udziały wydawców gier

Koncentrując się wyłącznie na grach, 1% największych wydawców, czyli 1 080 z łącznej liczby 108 000 wydawców, zajęło 9,1 mld z łącznej liczby 11,1 mld, czyli 82%. Przeciętnie wynosi to ponad 8,4 mln egzemplarzy każdego z nich. Pozostałe 18%, czyli 2 miliardy pobrań, zostało podzielonych między resztę składającą się na 106 920 wydawców. Średnia dla każdego z nich wynosi około 18 000 pobrań.

Zobacz też: Wi-Fi 6 także dla PC! Asus już przygotował specjalną kartę sieciową

udziały wydawców aplikacji przychody

Kiedy aplikacje były analizowane pod kątem przychodów, różnica ta była większa. Tylko 1 526 wydawców wygenerowało 20,5 miliarda dolarów z całkowitych 22 miliardów dolarów przychodów w tym kwartale. W międzyczasie pozostałe 1,5 miliarda dolarów zostało podzielone pomiędzy 151 056 wydawców, średnio po około 9 990 dolarów każdy.

udziały wydawców aplikacji przychody

Jeśli chodzi o same dochody z gier, 445 wydawców, którzy stanowią 1% największych przychodów, wygenerowało 15,5 mld USD, czyli 95% wszystkich przychodów. Natomiast pozostałe 800 mln USD podzielone zostało między 44 029 wydawców w 99%. Średnia ta wynosi około 18 100 USD każdy. Żaden z tych trendów nie jest nowy. Od lat nie było zbyt dużych wahań w najwyższym 1% udziale instalacji lub przychodów.

Źródło: TechCrunch

Motyw