Xiaomi wyprodukuje 300 tysięcy elektryków rocznie

Xiaomi Express – chiński gigant wchodzi na rynek usług?

2 minuty czytania
Komentarze

Xiaomi złożył wniosek o znak towarowy dla nazwy Xiaomi Express. Okazuje się, że został on zgłoszony w China Trademark Office już w sierpniu 2018 roku. Według doniesień znak towarowy został zgłoszony w następujących klasach: klasa 9, klasa 35, klasa 38, klasa 39 i klasa 42. Wniosek został już zatwierdzony dla klas 38 i 39, które przeznaczone są odpowiednio do przesyłania informacji i dostarczania paczek. Pozostałe nadal oczekują na zatwierdzenie.

Xiaomi Express

Xiaomi Express

Znak towarowy klasy 38 obejmuje również usługi telekomunikacyjne, usługi typu chat room, usługi portalowe, usługi poczty elektronicznej, zapewnienie użytkownikom dostępu do Internetu, nadawanie programów radiowych i telewizyjnych. Natomiast znak towarowy klasy 39 obejmuje transport, pakowanie i przechowywanie towarów, organizację podróży, dystrybucję energii elektrycznej, informacje dla podróżnych, zapewnienie parkingów samochodowych. Przed złożeniem wniosku o rejestrację znaku towarowego, Xiaomi poinformowało, że pracuje nad uruchomieniem usługi dostawy następnego dnia. Ma ona objąć ponad 150 miast w Indiach. Na tej podstawie istnieją spekulacje, że Xiaomi Express może być również oficjalną nazwą tej usługi.

Zobacz też: Aparat w Samsungu Galaxy A90 będzie się jednak różnił od Galaxy A80

Ale może to być również związane z Xiaomi Mi Express Kiosks, które uruchomiono w Indiach z powrotem w maju. Mi Express Kioski są automatami załadowanymi urządzeniami Xiaomi, Redmi i Pocophone. Tak więc, oprócz chodzenia do sklepu lub zamawiania online, można również kupić telefon, powerbank lub inne dostępne akcesoria z Mi Express Kiosk. A następnie odebrać je z automatu. Xiaomi może chcieć wprowadzić to również w innych krajach i stąd powód ubiegania się o znak towarowy. Istnieje także możliwość, że chiński producent, który ma obecnie w swojej ofercie niemal wszystko, postanowił doprowadzić do jeszcze większej dywersyfikacji. Na przykład poprzez wejście na rynek usług jako zupełnie nowa firma kurierska. A czy Wy wysyłalibyście paczki za pomocą Xiaomi?

Źródło: Gizmochina

Motyw