Wiemy, jak prezentuje się mobilny rynek w liczbach, ale w globalnym podejściu. Europa jest zupełnie innym regionem, który ma zdecydowanie inne podejście do wyboru urządzeń mobilnych, jak i ich dostępności. W końcu do gry wchodzą dodatkowe certyfikacje, podatki i po prostu inne potrzeby. Dlatego z roku na rok sprzedaż… maleje. Mimo wszystko pierwszy kwartał, którego statystyki zaraz poznacie, pokazuje ogromny z Państwa Środka.
Europejski rynek smartfonów rządzi się swoimi prawami
Za sprawą opublikowanych przez Counterpoint danych, możemy zauważyć kilka istotnych zmian. Przede wszystkim ogólna sprzedaż smartfonów na Starym Kontynencie spadła o 3% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku i o 20% w stosunku do poprzedniego kwartału. Kolejny istotny wniosek to rosnąca potęga chińskich firm i marek, które razem urosły o ponad 30%. Wystarczy spojrzeć na samego Huawei, który urósł o ponad 70%, jednoznacznie wyprzedzając Apple, które zanotowało wyraźny spadek. Zaskakująco też Xiaomi gorzej się sprzedawało, co zresztą pokrywa się z globalnymi statystykami. W podziale na poszczególne sektory, Chińczycy zdecydowanie lepiej sobie radzą w naszym regionie, czyli na wschodzie. Czym jest Bright & Quick? Marką, która jest popularna w Rosji. Z kolei na zachodzie widać, że liczy się marka, czyli Apple na czele. Też rodzime podejście francuzów do Alcatela idealnie się ukazuje.
Zobacz też: MicroSD też staje się przeszkodą dla Huawei.
Na sam koniec kilka wniosków od Counterpoint:
- 4 na 5 urządzeń mobilnych sprzedanych w Europie to smartfony
- Europa stanowi 14,5% globalnego rynku moilnego
- 84% sprzedanych smartfonów w Europie to TOP5 ogółu
- Chińczycy w sumie zajmują 30% Starego Kontynentu
- Huawei urosło o 70%, ale nie można zapominać o udziale w tym Honora — pytanie, czy drugi kwartał też będzie nadal dobry?
- Xiaomi ma ruszyć z agresywną strategią, która sprawi, że już pod koniec 2019 roku firma znajdzie się w pierwszej trójce
Tymczasem możecie sprawdzić, jaki był najpopularniejszy smartfon w 2018 roku.
Źródło: Counterpoint