htc-logo

Każdy, kto regularnie śledzi wieści z branży technologicznej, wie o słabej kondycji HTC. Tajwański producent od 2011 roku notuje regularne spadki cen akcji, a w ostatnim raporcie finansowym ogłosił pierwszą w historii kwartalną stratę (ponad $100mln). Mimo to, dyrektor finansowy firmy, pani Cher Wang, snuje optymistyczne wizje przyszłości.

W wywiadzie dla Bloomberga mówi ona, że 2014 rok powinien być przełomowy, a gigant zna powody dotychczasowych niepowodzeń. Jako główną przyczynę wymienia błędy w działaniach reklamowych i niedocenienie znaczenia marketingu. Oczywiście te problemy mają być jak najszybciej naprawione.

Ale zaraz, czyżby déjà vu? Czy czasem nie to samo mówił rok temu CEO Peter Chou?

Zostawmy jednak wiarygodność obietnic najważniejszych osób w HTC i omówmy drugą ciekawą kwestię poruszoną przez Wang. Dowiadujemy się, ze tajwańska korporacja od wielu lat pracuje nad inteligentnym zegarkiem, ale nie wprowadziła go do tej pory na rynek, ponieważ nie była zadowolona z postępów. Szczególnie chodzi tutaj o kłopoty z krótkim czasem działania na jednym ładowaniu i średnio nadającymi się do tego zastosowania wyświetlaczami LCD. Podobno trudności te udało się już rozwiązać i pod koniec roku, w okresie świątecznym powinniśmy zobaczyć smartwatcha z logo HTC. Czyżby tutaj firma upatrywała swojej szansy na ratunek? Co myślicie o rewelacjach prezes Wang?

 

Źródło: bloomberg.com

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kacper Bąk

Elektronik, twórca internetowego wideo, geek i maniak Androida.