Sklep Play uciążliwe reklamy

Google chce, żeby Sklep Play był ładniejszy — nowe ikony w drodze

1 minuta czytania
Komentarze

Z naszej serii artykułów o programowaniu na pewno dowiedzieliście się już wiele o tym, jakie wymagana Google narzuca deweloperom. Nie mają oni pełnej swobody, muszą wiązać się z wieloma ograniczeniami i sztywnymi regułami. Oczywiście bez nich Sklep Play wyglądałby… bezużytecznie i po prostu niebezpiecznie. Tym razem Amerykanie postanowili, że wszelkie aplikacje i gry muszą spełniać normy nowych ikon.

Sklep Play + nowe ikony = nowy design w drodze?

google sklep play nowe ikony

Google, tłumacząc swoją ideę, zrobił to naprawdę naokoło. Dlatego skupmy się na powyższej grafice. Dotychczas programiści musieli określić swoją ikonę rozmiarem 512×512 i tak naprawdę nie mieli większych wymagań. Teraz znikają przezroczyste tła, a w ich miejsce ma pojawić się widoczny powyżej na środkowym przykładzie kwadrat z zaokrąglonymi rogami. To właśnie docelowy kształt wszelkich ikon ze Sklepu Play, który będzie można zastosować od początku kwietnia. Od 1 maja nie będzie możliwości ustawiania żadnych innych grafik. Z kolei 24 czerwca wszystkie stare ikony zostaną dostosowane do nowych standardów, co pokazuje powyższy przykład z prawej strony.

Zobacz też: Zapłać przez Facebooka, czyli gigant nie chce, żebyś go opuszczał.

Jaki ma cel powyższa zmiana? Oczywiście ujednolicenie wyglądu Sklepu Play. W teorii, bo tyczy się to wyłącznie marketu na Androidzie i Chrome OS. Powyższe wytyczne nie dotyczą Android TV, Android Auto czy też Wear OS. Jak oceniacie nowe wytyczne? Na plus, na minus czy może w ogóle nie ma to dla Was znaczenia?

Źródło: Android Developers

Motyw