Huawei zabiera głos w sprawie problemów z ekranami Mate 20 Pro

Kacper Kościański Newsy 2018-11-02

Niektóre egzemplarze Huawei’a Mate 20 Pro borykają się z dziwnym problemem z ekranem. Jak wiadomo, wyświetlacz tego smartfona jest zakrzywiony (tak jak np. w Galaxy S9) – pechowi użytkownicy narzekają, że na krawędziach urządzenia pojawiają się białe lub zielone plamy. „Narzekają” to mało powiedziane, bo w sieciach społecznościowych i na forach aż wrze.

Huawei zabiera głos ws. problemów z ekranami Mate 20 Pro

Po tak wielu komentarzach i skargach, chiński gigant nie mógł przejść obojętnie obok opisywanego problemu (na zdjęciu poniżej) i wydał oficjalne oświadczenie.

mate 20 pro

Huawei w oświadczeniu napisał:

Mate 20 Pro wykorzystuje wiodący w branży, elastyczny ekran OLED ze specjalnymi, zakrzywionymi krawędziami, zapewniającymi lepszą jakość obrazu i wygodę. Może to prowadzić do nieznacznych przebarwień, gdy spoglądamy pod różnymi kątami.

W skrajnie słabym oświetleniu, gdy jasność ekranu jest zbyt niska lub w przypadku korzystania z ciemnych tapet, przebarwienia te mogą być bardziej widoczne. Jeśli kolorystyka ma wpływ na normalne użytkowanie, należy zanieść telefon do autoryzowanego centrum obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.

Zobacz także: Zgodnie z domysłami, OnePlus 6 dostaje nowości z OnePlus 6T – jak je zainstalować?

Jeśli dobrze rozumiem, to Huawei chcę przez to powiedzieć, że takie przebarwienia są normalne i można je zaobserwować tylko w określonych warunkach. Mimo tego ślepy by zauważył, że problem naprawdę istnieje i jest o wiele poważniejszy niż w smartfonach z podobnymi ekranami. Co więcej, jeśli rzeczywiście byłoby to normalne, to wszystkie egzemplarze powinny się tak zachowywać – a problem oczywiście dotyczy tylko niektórych urządzeń. Oj, kiepskie tłumaczenie.

W każdym razie – jeśli borykacie się z tym problemem, to czym prędzej udajcie się do autoryzowanego serwisu, jak radzi sam Huawei.

Źródło: gsmarena



  • ANUBIS

    Autorze, proponuje zasięgnąć informacji na temat problemów w serwisie. Urządzenia gdzie pojawi się taka wada na obszarze większym niż 5mm od krawędzi ekranu mają być wymieniane na nowe.

  • AgraeLpl

    Jeśli ich serwis działa tak jak dawniej to współczuje posiadaczom 20 pro. Miałem P10, wariant niebieski był tak cudownie zrobiony że farba dosłownie schodziła z pleców i ramki telefonu(dodam że od zakupu był w etui od huawei). Niestety w serwisie jedyne co usłyszałem że na pewno sam zrobiłem takie „uszkodzenia” i co najwyżej mogę sobie wykupić zmianę obudowy.

  • Ten zły i w ogóle :)

    W Finlandii właściciele wadliwych egzemplarzy mogą liczyć na bezpłatną wymianę urządzenia.

    https://www.gsmarena.com/huawei_finland_will_replace_mate_20_pro_handsest_with_faulty_screens-news-34052.php

  • ANUBIS

    Może niektórzy redaktorzy nie potrafią czytać, ale ja wyczytałem że mogą się pojawiać nieznaczne przebarwienia i jest to normalne. Nie wyczytałem natomiast w oświadczeniu że plamy widoczne na zdjęciu są normalne i należy to zignorować. jasno jest natomiast napisane że jeżeli ma to wpływ na użytkowanie to należy zanieść do serwisu. Chyba Ktoś tu na sile szuka żeby się byle czego uczepic i złapać za słowa szukając sensacji.

  • Preza

    A co na to mumia ojropejska? Nie broni konsumentów?

    • Marcin Pawlak

      No nie, bo rudy król zajęty jest prostowaniem bananów.

  • MarcinS

    Dzięki nagonce zrobionej w internecie ludzie będą gnali do serwisu ze wszystkimi egzemplarzami. Póki co ja tu widzę tłumaczenie np. niebieskiej poświaty oleda.

  • meggy

    Oj tam, oj tam Wojtek nie marudz. 😂
    Osobisiec uzywam P-OLED od LG i nie widze takich problemow.
    Najpierw w G Flex 2, a teraz w V30 i wszystko ok.

    • Darkness

      Akurat LG ma duże problemy ze swoimi wyświetlaczami, wystarczy wejść w dział V30 i sobie poczytać, a to, że trafiła Ci się dobra sztuka to już inna sprawa.

      • meggy

        Jakaś partia na produkcji zawsze ma wady i kontrola jakość nie zawsze wszystkiego dopilnuję.
        Ps. Jesteśmy tylko ludźmi i mamy prawo popełniać błędy. 😉

        • regod

          Kontrola jakości u lg nie istnieje. Świadomie puszczają syf, bo tylko nieliczni, maniacy oddadzą telefon na reklamacje bo pozostała cześć nawet nie zauważy problemu. Nigdy nie widziałem flagowca od lg wolnego od wad. Odradzam tego producenta w high- endowej półce cenowej.

          • meggy

            Czyli moje ezemplarze LG sa jedyne. 😉
            Ekran byl testowanych aplikacja LCD test na maksymalnej jasności i na różnych kolorach.

          • regod

            Nie mam zamiaru znowu się spierać z ludźmi mającymi 1 smartfona na 3 lata. Skoro masz dobry ekran to dobra twoja, wpadnij na tego posta za jakiś czas jak telefon zacznie się pier@&€ić i przyznaj racje. Miałem wiele telefonów od lg, bo ślepo wierzyłem że, firma uczy się na błędach… g2, g3, g5 x2, g6 x2, V30 … za każdym razem było coś nie tak. Jedynie g6 była akceptowalna. Nigdy do tej marki nie wrócę, nawet jakby mi ktoś dawał za darmo. I życzę im aby dział mobilny Lg zweryfikował rynek (już to robi – coraz słabsze wyniki sprzedaży) i żeby go zamknęli. Telewizory od lg sobie za to chwale ..

          • meggy

            No to widzisz moimi przykładami były tylko 2 telefony od LG i dwa miały w tej samej technologii wykonany wyświetlacz.
            Telefonów nigdy nie kupuję na premierę, bo niestety często są błędy wieku dziecięcego.
            Jak na razie V30 po pół roku dobrze sie sprawuje.
            Flex 2 był używany prawię 2 lata i tylko tylnia klapka to chwyty marketingowy.
            Każda marka ma produkty, które w mniejszej lub większej skali mają jakieś wady.

          • Preza

            Im lepsza firma tym mniej błędów się jej zdaża. LG niestety do nich nie należy

  • Tomasz

    Jakiz kontrast w stosunku xiaomi do podobnego problemu z poco. Dlaczego mnie to nie dziwi?

  • haVoc vulTure

    Juz widze jak apple podjezdza vanami pod sklepy huaweia i rozdaje laski i okulary przeciwsloneczne, bo tylko slepy moglby patrzec na tak zj.. ekran.

    • Polish Onion

      Coś Ty, Apple jest tak skąpe, że nie zrobiliby tego

      • regod

        Popieram. Firma dla rudych 😉

  • Szamajama_Okutasi

    Takie tłumaczenie, to przecież u Huawei normalka i to od dawna. Samowyginające się telefony to też według Huawei była wina użytkowników, uporczywie się tego trzymali i odsyłali użytkowników z serwisu z kwitkiem, nie chcieli przyjmować telefonów w ramach gwarancji. Lepiej omijać to chińskie badziewie szerokim lukiem.

  • stark2991

    „…zapewniającymi lepszą jakość obrazu i wygodę. Może to prowadzić do nieznacznych przebarwień…”
    To tak ta lepsza jakość według nich wyglada?

  • Taz

    O czyli tłumaczenie takie jak u szajsunga z różowymi ekranami 😂

    • Marcin Dabrowski

      Hehe. Dokładnie

  • Endbless Blue 69

    Fla(g)kowiec?

  • KK73

    I radzę udać się dużo prędzej niż później bo jeśli urządzeń uszkodzonych będzie sporo to zaczną odrzucać reklamację jako wadę nieistotną do funkcjonowania smartfonu. Standardowa procedura.

  • mindla

    Ta pomoc w serwisie to będzie polegała na wytłumaczeniu klientowi że „ten typ tak ma”.

    • Szamajama_Okutasi

      Będą wciskać, że to wina użytkownika, tak samo jak było z ich telefonami, które same się wyginały.

      • ANUBIS

        Jeżeli coś się wygina samo to polecam egzorcystę.

        • Szamajama_Okutasi

          Bardzo ‚śmieszne”. Niestety tak śmieszne nie było to dla ludzi, którzy zaufali Huaweiowi, a firma wcisnęła im bubel i jeszcze się na nich wypięła.

          • Marcin Pawlak

            Podobnie jak Szajsung. Ta sama polityka tylko za jeszcze większe pieniądze.

          • Szamajama_Okutasi

            Akurat z tym się nie zgodzę. Samsung ma o niebo lepszy serwis

          • ANUBIS

            Lepszy bo? Bo nie wymienia telefonow? Bo nie wystawia ekspertyz? Bo nie organizuje promocji na naprawy? Bo oferuje wyższe ceny za usługi? Bo mniej dba o sieć serwisowa? Bo nie oferuje D2D? Bo nie organizuje konkursow w serwisach? Naprawdę dlatego ma o niebo lepszy serwis?

          • Szamajama_Okutasi

            To wszystko co wymieniłeś bardziej pasuje do serwisu Huawei. 🙂

          • ANUBIS

            To co wymieniłem robi właśnie serwis Huawei.

          • ANUBIS

            Też bym się wypiął na kogoś kto wpiera mi że kawałek szkła, metalu i plastiku samotnie mu się wygina. Szczerze mówiąc uciekał bym w pierony myśląc że jest nawiedzony albo ma coś z głową

          • Szamajama_Okutasi

            Ta, jasne, wiele tysięcy ludzi na całym świecie sobie to wymyśliło i ma coś z głową. UOKiK, który to potwierdził oczywiście też ma coś z głową. A jakbyś miał odrobinę rozumku i poszukał jak to wszystko działa, to byś wiedział, że jest to jak najbardziej możliwe, byś się nie dziwił i nie uciekał. No ale takie uciekanie, to naturalna reakcja dla bezrozumnych ludzi, którzy bardzo często na coś czego nie rozumieją reagują strachem. 😉

          • ANUBIS

            Źródła poproszę, wtedy zaczniemy rozmawiać. A zniżać się do twojego poziomu i obrazac współrozmówcy nie będę, bo tak postępuje prostactwo

          • Szamajama_Okutasi

            Źródłem jest internet, wystarczy sobie poszukać na różnych, tematycznych forach ile ludzi miało z tym problemy, głównie w przypadku modeli P8, P8 Lite, P9 i P9 Lite. U mnie w rodzinie też to się przytrafiło jednej osobie z P8 Lite, a jeden wykrzywiony widziałem także na wystawce w Mediamarkt.

          • ANUBIS

            Ale ja poproszę o coś bardziej wiarygodnego niż co ludzie mówią. Wspomniałeś o UOKiK więc podaj źródło gdzie zostało to potwierdzone oficjalnie. Żaden telefon w przyrodzie sam się nie wygina. Wygiąć go mogą ludzie od nadmiernego naprężania w czasie użytkowania. Zauważyłeś że równie łatwo go w rękach wygiąć jak i naprostować? Czy tego „ludzie” w internetach nie napisali?

          • Szamajama_Okutasi

            Sam sobie poszukaj. Informacje są w internecie. Sam w to nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem tego na własne oczy, a czy ty w to uwierzysz, nie nie, to lata mi to luźnym kalafiorem. Dla mnie to fakt.

          • ANUBIS

            Gdyby było coś takiego to od razu bys przytoczył zamiast pisać bzdury żebym sam szukał. Oznacza to jedynie tyle że nigdzie nie ma potwierdzonych informacji że dzieje się to samo, tym bardziej żadnych oficjalnych decyzji UOKiK.

          • Szamajama_Okutasi

            A co ja nie mam co robić tylko ci szukać informacji? Jakbyś chciał, to byś sobie znalazł, ale jak wolisz okłamywać sam siebie, to twoja brocha.

          • ANUBIS

            Przecież tego jest podobno tak pełno że nie zajęłoby to pewnie wcale czasu…

  • Buka37

    Nie ma to jak dobry IPS.

    • stark2991

      Mało to było IPSów z problemami?

      • skazi B

        No właśnie było, natomiast jeśli chodzi o AMOLED, OLED, to jak widać ciągle są jakieś problemy.

      • Buka37

        Dlatego musi być dobry. Kilka telefonów miałem, w tym jeden z Amoledem i to właśnie z nim był problem z ekranem.

    • Damian Kaczmarek

      Nie ma to jak dobry Amoled

      • Tomasz

        Nie ma takich. Prawda? Na pewo nie od Samsunga.

        • kroczący_wśród_ cieni

          Tym bardziej od LG.

          • regod

            Z mojego doświadczenia akoledy od samsunga się szybciej wypalają niż oledy od lg, mimo wszystko jakość ekranów Lg pozostawia wiele do życzenia i tak mamy problemy z niebieską poświata, nierównomiernym podświetleniem , pionowymi artefaktami itp…

          • Zero Cool

            W Pixelu 2 XL oled od LG wypalał się po kilku dniach. S9 mam dobrze ponad pół roku a wypaleń brak.

          • haVoc vulTure

            Nie zauwazylem zadnych wypalen po kilku miesiacach. To jakis debil chcial sprawdzic kwestie wypalania i zostawil telefon na pare dni na maksymalnej jasnosci.

          • Zero Cool

            Nie wiem, trudno ocenić, znajomy ma Pixela 2 XL od lipca, podświetlenie ma 20-30% nauczony ekranami Samsunga, i wypaliła mu się data z pogodą, ikony i lekko twarz córki z tapety. W Pixelu pali ekran szybciej jak w V30, a szkoda bo sprzęt jest fantastyczny, mam już 3 tyg i na razie jest ok, ale mało z niego korzystam, głównie rozmowy. Szybkością miażdży S9. A zdjęcia poezja…

          • haVoc vulTure

            Ja po aktualizacji do pie i wprowadzeniu adaptacyjnej jasnosci caly czas mam na auto i czesto ekran swieci na 100%. A ewentualne wypalenia sprawdzam display testerem ze sklepu play i nic.

          • Zero Cool

            Po co Ci 100% przecież to daje po oczach 😀

          • haVoc vulTure

            To na dworze i w miejscach z bardzo jasnym oswietleniem dochodzi do 100%. Przy tej adaptacyjnej jasnosci juz nawet nie sprawdzam suwaka.

      • Darkness

        Tylko, że obecnie nie ma dobrych Amoledów, wszystkie się wypalają, są zaróżowione lub srebrzą jak u LG.