Teleskop do polowania na samotne planety

Teleskop Webba odkrył swoją pierwszą egzoplanetę – to biźniaczka Ziemi

W ostatnich dniach dochodzi do wielu ważnych odkryć w kontekście nauki o kosmosie. Dopiero co informowaliśmy Was o zderzeniu gwiazd, do którego doszło niedaleko Ziemi, a dosłownie kilka dób później NASA potwierdziła doniesienia dotyczące najnowszego odkrycia kosmicznego teleskopu Jamesa Webba. Amerykański sprzęt dostrzegł bowiem nową egzoplanetę!

Teleskop Webba z ważnym odkryciem

Teleskop Webba może pochwalić się bardzo ciekawym odkryciem, które najprawdopodobniej na kilka najbliższych lat stanie się tematem badań naukowców z całego świata. W trakcie trwania misji sprzęt wykrył egzoplanetę, czyli planetę pozasłoneczną. NASA nowy obiekt nazwała LHS 475 b. Co ciekawe jest ona niezwykle podobna do Ziemi pod względem wielkości. Zgodnie z informacjami podanymi przez agencję rządu Stanów Zjednoczonych średnica egzoplanety wynosi około 99 procent naszej planety.

Bliźniaczka Ziemi jest skalista, a odległość, która dzieli nas od niej, wynosi 41 milionów lat świetlnych. Według wyliczeń zespołu kierowanego przez Kevina Stevensona i Jacoba Lustiga-Yaegera z Laboratorium Fizyki Stosowanej Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Laurel w stanie Maryland nowa egzoplaneta jest o kilkaset stopni cieplejsza od Ziemi, a swoją atmosferą bardziej przypomina dobrze znany nam Wenus.