Izera wciąż bez fabryki

Izera przerywa milczenie. Polskie samochody elektryczne mogą montować górnicy

2 minuty czytania
Komentarze

ElectroMobility Poland, czyli spółka odpowiedzialna za stworzenie polskiego samochodu elektrycznego Izera pochwaliła się bardzo ambitnymi planami dotyczącymi swojej przyszłości. Głównym motywem przewodnim rozwoju firmy na najbliższe lata ma być budowa ogromnej fabryki w Jaworznie.

Izera się rozwija. Wkrótce powstanie fabryka polskich samochodów elektrycznych

izera nowe informacje

Piotr Zaremba — prezes ElectroMobility Poland udzielił obszernego wywiadu portalowi Energetyka24. W rozmowie z redaktorem naczelnym, Jakubem Wiechem, poruszone zostały kluczowe kwestie dotyczące przyszłości polskiej marki samochodów elektrycznych, czyli Izery. Biznesmen już na samym wstępie podkreślił, że projekt pojazdu to jeden z najbardziej ambitnych i trudnych projektów w Polsce.

Pomimo krytyki ze strony Najwyższej Izby Kontroli prezes ElectroMobility Poland jest przekonany o zasadności i aktualności założeń biznesowych. Wskazał, że rynek samochodów elektrycznych rośnie, a koszty eksploatacji zaczynają premiować te pojazdy. Nawet w Polsce według Zaremby takie warunki zapanują około 2025 roku, tuż przed wejściem Izery na rynek. Niemniej najważniejszym punktem wywiadu był temat fabryki polskich samochodów elektrycznych, która ma powstać w najbliższych latach.

Zaremba potwierdził, że jego spółka wygrała przetarg na ziemię pod budowę fabryki w Jaworznie. Całościowe zapotrzebowanie inwestycyjne projektu to 6 miliardów złotych. Nowy zakład ma produkować początkowo 100 tysięcy samochodów rocznie, z możliwością skalowania do 200 tysięcy. Prezes podkreślił, że fabryka stworzy od 1500 do 3000 miejsc pracy, a dodatkowo przyciągnie dostawców komponentów.

Jesteśmy świeżo po wygraniu przetargu i pozyskaniu terenu pod budowę fabryki w Jaworznie. Za chwilę składamy wniosek o pozwolenie na budowę i na przełomie roku będziemy gotowi do rozpoczęcia budowy zakładu.

Piotr Zaremba (via Energetyka24)

Zobacz też: Widziałem „polski” samochód elektryczny. To wcale nie była Izera

W dalszej części wywiadu Zaremba wspomina o pomyśle… przekwalifikowania kadr z sektora górniczego na rzecz „automotive”. Prezes ElectroMobility Poland zaznaczył, że Śląsk ma silną gałąź przemysłu motoryzacyjnego, która może się teraz rozwinąć i tworzyć miejsca pracy w miejsce tych, które będą likwidowane w innych sektorach, czyli między innymi w górnictwie.

Pracujemy nad tym wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Tworzymy program przekwalifikowania kadr właśnie z sektora górniczego na rzecz sektora automotive. Bardzo silną gałęzią Śląska jest przemysł motoryzacyjny – ma on teraz szansę mocno się rozwinąć,

Piotr Zaremba (via Energetyka24)

Na sam koniec warto jeszcze wspomnieć o naszym zestawieniu najlepszych gadżetów do samochoduZ kolei, jeśli interesują was uchwyty na telefon do auta lub transmitery Bluetooth również stworzyliśmy osobne teksty poświęcone właśnie tym akcesoriom.

Źródło: Energetyka24

Motyw