Prezentacja samochodów marki Volvo na wystawie motoryzacyjnej z dużym logo Volvo w tle podświetlonym na niebiesko.
LINKI AFILIACYJNE

Polska premiera Volvo EX30 i Volvo EX90 za nami. Znamy ceny nowych elektrycznych SUV-ów

3 minuty czytania
Komentarze

W połowie lipca odbyła się uroczysta polska premiera Volvo EX30 oraz Volvo EX90. Wydarzenie zorganizowano na warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu. Czego nowego dowiedzieliśmy się o elektrycznych SUV-ach szwedzkiego producenta?

Volvo zaprezentowało modele EX30 i EX90 w Polsce

Volvo zaprezentowało modele EX30 i EX90 w Polsce
fot. Piętka Mieszko/AKPA

Długo wyczekiwane model EX30 oraz EX90 od Volvo w końcu zaliczyły swoją oficjalną polską premierę. W trakcie hucznego wydarzenia Szwedzi zdradzili kilka nowinek dotyczących obu w pełni elektrycznych SUV-ów. Jednak co najważniejsze, samochody można już zamawiać, a do salonów trafią za co najwyżej kilka miesięcy. Pomimo tego, że oba modele znacząco różnią się od siebie w kontekście docelowych odbiorców, posiadają niejedną cechę wspólną.

Zacznijmy od EX30, ponieważ jest to najmniejszy model w gamie Volvo Cars. Sam producent stwierdził, że ten elektryczny SUV ma szansę „stać się jednym z bestsellerów marki”. EX30 do sprzedaży trafi w trzech wariantach. Oto ich specyfikacje:

  • Wersja pierwsza (tylny napęd, akumulator 54 kWh, moc 272 KM, zasięg 344 km oraz setka w 5,7 sekundy) – cena od 169 900 zł.
  • Wersja druga (tylny napęd, akumulator 69 kWh, moc 272 KM, zasięg 480 km oraz setka w 5,3 sekundy) – cena od 209 900 zł.
  • Wersja trzecia (napęd AWD, akumulator 69 kWh, moc 428 KM, zasięg 460 km oraz setka w 3,6 s) – cena od 239 900 zł.

Tymczasem EX90, czyli model „skierowany przede wszystkim do osób stawiających na komfort i bezpieczeństwo” może pochwalić się równie imponującymi osiągami. Dodatkowo 7-osobowy SUV posiada tarczę bezpieczeństwa, na którą składa się szereg kamer, czujników oraz radarów tworzących obraz świata w 360 stopniach.

Dwusilnikowa wersja EX90 z napędem na wszystkie koła jest napędzana akumulatorem o pojemności 111 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi z magnesami trwałymi, dostarczającymi łącznie 380 kW (517 KM) i 910 Nm momentu obrotowego. Na jednym ładowaniu, zgodnie z przebiegiem jazdy testowej w cyklu pomiarowym WLTP, zapewnia do 600 kilometrów zasięgu bez emisji spalin, a ładowanie od 10 do 80 procent trwa poniżej 30 minut.

Opis EX90

To, jak oba samochody prezentują się w rzeczywistości, możecie obejrzeć na poniższej fotorelacji.

Zobacz też: Samochody elektryczne i pożary – czy naprawdę jest tak źle? Oto fakty, z którymi nie możecie dyskutować

Co ważne Volvo podkreśla, iż model EX90 stanowi początek nowej ery. Do 2030 roku szwedzki producent ma zamiar sprzedawać tylko i wyłącznie samochody w pełni elektryczne. Tymczasem do roku 2040 firma chce osiągnąć neutralność klimatyczną. Od 15 do 18 lipca oba zaprezentowane wyżej samochody będą eksponowane w salonie Volvo Car przy ulicy Marszałkowskiej 89 w Warszawie.

Z kolei, jeśli nie chcecie kupować samochodu, jednak poszukujecie ciekawych gadżetów do jego wnętrza – polecam zajrzeć do naszego rankingu uchwytów na telefon. Tam znajdziecie kilka propozycji godnych uwagi.

Źródło: Materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw