hyundai ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 to murowany hit. Model wyprzedał się w Europie w niecałe 24 godziny

2 minuty czytania
Komentarze

Hyundai Ioniq 6 zrobił niemałe wrażenie po swojej premierze. Ten elektryczny sedan już po premierze wywołał falę pozytywnych komentarzy w internecie. Wirtualny odzew najwyraźniej przeniósł się bezpośrednio na realną sprzedaż, bowiem już dzień po rozpoczęciu sprzedaży, 10 listopada, wszystkie egzemplarze First Edition wyprzedały się jak świeże bułeczki.

Hyundai Ioniq 6 wyprzedany w Europie

hyundai ioniq 6

Wszystkie 2500 egzemplarzy udostępnionych na rynek europejski (w tym 1000 w samych Niemczech) zostało wyprzedanych w niecałe 24 godziny. Koreański producent obiecuje, że modele zakupione w przedpremierowej wersji First Edition dotrą do klientów już między marcem a kwietniem 2023 roku. Ceny wynosiły 66 400 Euro w Europie kontynentalnej i 54 995 funtów na Wyspach Brytyjskich.

„To niezwykle duże zainteresowanie i popyt na IONIQ 6 First Edition podkreśla najlepszą pozycję Hyundaia w dziedzinie elektromobilności. Dzięki aerodynamicznie wyrzeźbionej sylwetce, dużemu zasięgowi jazdy i wnętrzu, które podnosi wrażenia z elektromobilności dla klientów, IONIQ 6 na nowo definiuje to, czym powinien być samochód. Jesteśmy pewni, że europejscy klienci zostaną natychmiast przyciągnięci do naszego zelektryfikowanego Streamlinera” – powiedział Ulrich Mechau, wiceprezes ds. sprzedaży i serwisu w Hyundai Motor Europe

Wszyscy, którzy nie zdążyli zamówić egzemplarza przedpremierowego, mogą zgłosić się do najbliższego dealera po ofertę Ioniq-a 6 w „zwykłej” wersji. Sprzedaż pozostałych modeli rozpocznie się pod koniec roku.

Hyundai Ioniq 6 First Edition. Co go wyróżnia?

Ioniq 6 zasłynął na rynku z wyjątkowej sylwetki, warunkującej niesamowitą aerodynamikę pojazdu. Producent zagwarantował współczynnik Cx wynoszący zaledwie 0,21, co bezpośrednio konkuruje z Teslą Model 3 i pozytywnie wpływa na zużycie energii samochodu.

First Edition został wyposażony we wszystko, co najlepsze. Pod maską znajdziecie układ dwusilnikowy o mocy 320 KM, gwarantujący napęd na wszystkie cztery koła. Energię samochód czerpie z akumulatora o pojemności 77,4 kWh, który w cyklu mieszanym zaoferuje przejechanie aż 520 kilometrów. Co więcej, ładowanie ma być oparte na 800-woltowym systemie E-GMP, który pozwala na czerpanie energii o mocy 350 kW. Wraz z podgrzewaniem akumulatora, taka technologia zagwarantuje błyskawiczne uzupełnianie energii.

Zobacz też: Test Hyundai Ioniq 5

Specjalna wersja elektryka to również kilka wizualnych zmian. Hyundai Ioniq 6 First Edition zyska kilka emblematów, 20-calowe koła, wykończone na czarno wnętrze (wraz z podsufitką) i fotele z przeszytą szkocką kratą.

Motyw