Telefon w rękach osoby z odpalonym BLIK, przyłożony do terminala płatniczego na stoliku, obok którego znajduje się filiżanka kawy

Płatności BLIK dostępne w kolejnych miejscach. Gotówka i karta stają się powoli zbędne

2 minuty czytania
Komentarze

Przyzwyczailiśmy się już, że BLIK to rozwiązanie, którym w prosty sposób można płacić w internecie. Korzystając z tej metody płatności, da się również realizować płatności w stacjonarnych sklepach i punktach usługowych. Liczba miejsc, w których można użyć BLIK-a, ostatnio znacznie się zwiększyła. Wszystko dzięki współpracy Polskiego Standardu Płatności z firmą Fiserv i jej marką PolCard.

BLIK dostępny w kolejnych punktach stacjonarnych

BLIK od dłuższego czasu jest dostępny w wielu stacjonarnych sklepach i punktach usługowych. Do niedawna mogły to być jednak tylko takie miejsca, w których przedsiębiorca dysponował klasycznymi terminalami płatniczymi. To właśnie na tego typu urządzeniu klient mógł wpisać sześciocyfrowy kod w celu realizacji płatności.

Nie wszystkie firmy, które zezwalają na płatności m.in. kartą, dysponują jednak klasycznymi terminalami płatniczymi. Niektóre mają smartfon lub tablet ze specjalną aplikacją, co pozwala im odbierać płatności od klientów. Przykładem takiej aplikacji jest PolCard Go od firmy Fiserv. Teraz w terminalu aplikacyjnym można płacić nie tylko kartami, ale również właśnie BLIK-iem.

BLIK to system, który powstał z myślą o ułatwieniu codziennych płatności zarówno użytkownikom, jak i przedsiębiorcom. Wprowadzenie BLIKA pozwala na rozszerzenie grona naszych odbiorców oraz udostępnienie płatności BLIK na terminalu aplikacyjnym, co zapewnia wygodne rozliczanie z poziomu urządzenia mobilnego. Celem wdrożonej innowacji jest usprawnienie działalności przedsiębiorców korzystających z PolCard Go, co bezpośrednio przełoży się także na satysfakcję ich klientów.

– mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

Transakcja przy użyciu terminala aplikacyjnego odbywa się tak samo, jak w przypadku klasycznego terminala lub płacenia za zakupy w internecie. Na ekranie tableta/smartfona z aplikacją PolCard Go klient wpisuje sześciocyfrowy kod, a następnie zatwierdza operację na swoim smartfonie.

PolCard Go to aplikacja płatnicza, która pomaga uprościć proces realizacji transakcji przy zachowaniu optymalnych kosztów operacyjnych. Ułatwia ona codzienną pracę m.in. sprzedawców mobilnych, np. kurierów. Pozwala też zmniejszyć kolejki przy kasach w godzinach szczytu. To wygodne rozwiązanie może być zaimplementowane na dowolnych urządzeniach klienta spełniających minimalne wymagania wersji Android i wyposażonych w moduł NFC. Od teraz również fani BLIKA będą mogli korzystać z tej formy płatności na aplikacji.

– mówi Tomasz Przepiórka, dyrektor departamentu klientów korporacyjnych w Fiserv Polska.

BLIK jest obecnie najpopularniejszą formą płatności bezgotówkowych w Polsce. Przez 8 lat zrealizowano za jego pomocą 3 mld transakcji. Na ten moment BLIK-a oferuje 18 banków.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Depositphotos/Simpson33

Motyw