Osoba trzymająca smartfon z logo Netflix na ekranie na tle rozmytych jesiennych liści.

Nowe oszustwo wymierzone w użytkowników Netflixa. Wykorzystuje… opłatę za współdzielenie konta

3 minuty czytania
Komentarze

Ostatnie zmiany na Netflixie, związane z opłatami za współdzielenie konta, wywołały niemały szum wokół popularnej platformy streamingowej. Nie wszyscy użytkownicy wiedzą, jak będzie wyglądał proces uiszczania dodatkowych płatności i kiedy pojawi się konieczność konfiguracji subskrypcji. To postanowili wykorzystać oszuści, telefonicznie nakłaniając do płatności metodą BLIK i strasząc odpowiedzialnością karną.

Netflix na laptopie
Fot. Depositphotos autor bernardojbp

Już jakiś czas temu świat obiegła informacja dotycząca dodatkowych opłat za konta na Netflix. Cena korzystania z serwisu wzrosła, jeśli użytkownicy nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym. Zmiany sukcesywnie zostały wprowadzane w kolejnych państwach, a ostatnio nowe przepisy platformy streamingowej objęły także Polskę. Nie obyło się oczywiście bez kontrowersji związanych, po pierwsze, z samym pojawieniem się dodatkowej opłaty za kolejnych widzów, a po drugie – braku możliwości rozszerzenia konta o innych użytkowników, jeśli subskrypcję kupowaliśmy przez operatorów, a nie bezpośrednio.

Dzwoni ten numer? Nie odbieraj – to oszustwo

Jak podaje Biznes info, zamieszanie i częściową dezinformację wśród użytkowników, którzy nie wiedzieli dokładnie, jak będzie wyglądał proces ponownej konfiguracji subskrypcji, wykorzystali oszuści, którzy zaczęli dzwonić do nieświadomych klientów, podszywając się pod pracowników Netflixa, podając informacje o braku uiszczenia opłaty za dodatkowego widza.

fot. Depositphotos/Simpson33

Rzekomi pracownicy Netflixa dzwonią do Polaków z numeru 8001124392 i informują, że nastąpiła konieczność uiszczenia natychmiastowej opłaty za współdzielenie konta. Następnie wymuszają dokonanie szybkiej płatności metodą BLIK i podanie kodu do przelewu, a nawet szantażują odbiorców, mówiąc, że jeśli nie zapłacą od razu, zostaną pociągnięci do odpowiedzialności karnej, a nawet, że odwiedzi ich policja.

W jaki sposób pobierana jest nowa opłata za subskrypcję Netflixa?

Dla użytkowników platformy streamingowej, którzy nie śledzą informacji na bieżąco, może być to bardzo duże zagrożenie. Warto wiedzieć zatem, że Netflix nie pobiera opłat wstecz, nie pobiera opłat automatycznie, a pracownicy firmy nie dzwonią do klientów. Zamiast tego, po zalogowaniu się na nasze konto na dowolnym urządzeniu, możemy zobaczyć komunikat:

Twoje konto Netflix jest przeznaczone do użytku w obrębie jednego gospodarstwa domowego. Wszystkie mieszkające w tym gospodarstwie domowym osoby mogą korzystać z serwisu Netflix bez względu na miejsce pobytu — w domu, poza domem czy na urlopie — i skorzystać z nowych funkcji, takich jak Przenieś profil oraz Zarządzaj dostępem i urządzeniami.

informacja podawana przez Netflix

Wtedy to od nas zależy, czy chcemy modyfikować subskrypcję czy nie. Po wyświetleniu komunikatu i akceptacji naszej decyzji dopiero następuje prośba o uiszczenie opłaty, która odbywa się przy pomocy podpiętej karty kredytowej.

Na oficjalnej stronie wsparcia Netflixa pojawiły się też dodatkowe informacje dotyczące tego, w jaki sposób firma nie kontaktuje się ze swoimi użytkownikami:

  • Nigdy nie prosimy o podanie danych osobowych przez e‑mail ani SMS. Dotyczy to następujących informacji:
    • numery kart kredytowych i debetowych,
    • dane rachunku bankowego,
    • hasła do sewisu Netflix.
  • Nigdy nie prosimy o dokonanie płatności przez witrynę ani usługę firmy trzeciej.
  • Jeśli SMS lub e-mail odsyła do adresu URL, którego nie rozpoznajesz, nie naciskaj/nie klikaj takiego linku. Jeśli już to zrobiłeś(-aś), nie wprowadzaj żadnych informacji na stronie, która się wyświetli.
help.netflix.com

Źródło: Biznes info

Motyw