Duży wyciek danych klientów kilku polskich banków. Ludzie tracą dostęp do swoich kart

2 minuty czytania
Komentarze

Pod koniec tygodnia — w nocy z piątku na sobotę (26-27 maja) — wielu klientów ING Banku Śląskiego mogło nie mieć możliwości skorzystania ze swojej karty. Bank zablokował je prewencyjnie po informacji jednego z operatorów kart, że doszło do wycieku danych. Blokada ma na celu zabezpieczenie pieniędzy tak, aby nikt nie mógł wykorzystać ujawnionych danych w nieuprawniony sposób.

[AKTUALIZACJA #1 – 30.05.2023, godz. 16:22]

Po publikacji materiału skontaktowali się z nami przedstawiciele biura prasowego Visa, przesyłając oświadczenie w tej sprawie.

W przypadku, gdy sprzedawcy, nasi klienci lub partnerzy informują nas o jakichkolwiek chwilowych naruszeniach ich zabezpieczeń, które narażają informacje o rachunkach płatniczych na ryzyko, dbamy o to, by odpowiednie, potencjalnie dotknięte zdarzeniem banki otrzymały stosowną informację. Działania te wynikają z naszej roli w zakresie ochrony oraz zapewniania funkcjonowania ekosystemu płatności i pozwalają bankom na podjęcie odpowiednich kroków w celu ochrony posiadaczy kart.

W ramach tego incydentu systemy Visa nie doznały żadnych naruszeń i nadal funkcjonują bez zakłóceń.

Poniżej oryginalna treść materiału

ING Bank Śląski ujawnił wyciek danych

W komunikacie prasowym ING twierdzi, że problem dotyczy niewielkiej części klientów banku (choć dokładnych danych nie podano) i zostali oni powiadomieni o zablokowaniu karty SMS-em (choć opinie w internecie sugerują, że nie było takiego ostrzeżenia). Doradza też płacenie lub wypłacanie pieniędzy BLIK-iem zamiast karty.

Co powinni zrobić klienci? Zablokowane karty trzeba zastrzec (np. przez aplikację Moje ING), a następnie zamówić nową (również przez aplikację). Powinna przyjąć pocztą w ciągu kilku dni. Bank odradza dzwonienie na infolinię, która teraz musi przeżywać prawdziwe oblężenie klientów, którzy nie mają dostępu do swoich pieniędzy.

Choć bank nie podał nazwy operatora kart, wiadomo, że chodzi o Visę. Zresztą jeden z serwisów uzyskał potwierdzenie z biura prasowego Visy w Polsce, że to system antyfraudowy tej organizacji wysłał ostrzeżenie w sprawie wycieku.

ing bank śląski wyciek danych visa

Nie tylko ING — blokada kart w Millenium i Santander Bank

TVN24 podaje, że nie tylko ING Bank Śląski zablokował klientom karty. Podobne działania podjęły dwa inne banki: Bank Millenium oraz Santander. Te banki również sugerują, aby zastrzec kartę i otrzymać nową lub skontaktować się z infolinią. Tutaj również powodem jest wyciek danych i wydaje się, że źródłem jest, ponownie jak w przypadku ING, Visa.

Źródło: Cashless, TVN24

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw