sklep Żabka, w którym dostępna jest aplikacja Żappka do zbierania punktów

Żabka znów strzela sobie w kolano promocją w aplikacji. Za zakup wódki możesz wygrać rower

2 minuty czytania
Komentarze

Chociaż poprzednia nietrafiona oferta Żabki spotkała się z krytyką z powodu promowania wyrobów tytoniowych, najwyraźniej niektóre osoby związane z żabim sklepem lubią życie na krawędzi. Teraz w sieci wrze, bo Żabka informuje, że w specjalnym konkursie rower mogą wygrać nabywcy… wódki.

Kilka dni temu o Żabce zrobiło się głośno. Wszystko za sprawą promocji w aplikacji Żappka, w której znalazła się akcja marketingowa, umieszczona w zakładce „strefa palacza”. Dzięki niej jeszcze do niedawna można było zakupić papierosy lub wkłady do IQOS-a w zestawie z kawą, hot-dogiem lub panini za symboliczną złotówkę. Fala oburzenia związana była przede wszystkim z promowaniem niezdrowych nawyków, ale uwadze odbiorców nie umknął także fakt, że promocja wyrobów tytoniowych jest w Polsce zabroniona. I chociaż, sądząc po komentarzach, palacze byli z akcji zadowoleni, Ministerstwo Zdrowia już nie – we wtorek 9 maja pojawiła się informacja o zgłoszeniu reklamy do prokuratury i UOKiK.

„Alkoholowa” promocja Żabki. Będzie nowe zgłoszenie do prokuratury?

Teraz Żabka „zaskakuje” ponownie. Jak podają Wirtualne Media, w aplikacji lojalnościowej Żappka pojawiła się promocja, zachęcająca do zakupu Żołądkowej Gorzkiej z możliwością wzięcia udziału w konkursie, w którym do wygrania jest rower, bony do sklepu lub… zestawy wódek tej marki. I ponownie, zastanawiające jest nie tylko promowanie szkodliwego nawyku picia alkoholu, ale także fakt, że reklamowanie mocnych alkoholi jest, podobnie jak wyrobów tytoniowych, w Polsce zakazane.

Biuro prasowe Żabki odpowiedziało portalowi Wirtualne Media, że opisana akcja jest ofertą producencką. Dodano również, że rozpoczęto już „szeroki przegląd komunikacji skierowanej do klientów”.

Żabka promuje Strefę 0% w Raporcie Odpowiedzialności

Ostatnie, niekoniecznie trafione w mojej opinii decyzje z promocjami zaskakują tym bardziej, że jeszcze niedawno na Twitterze Żabka informowała o premierze Raportu Odpowiedzialności za rok 2022. W dokumencie znajduje się zakładka „Zrównoważony styl życia”, w której możemy przeczytać o pozytywnym konsumenckim trendzie związanym z rosnącą popularnością kupowania napojów bezalkoholowych. Odpowiedzią na zmieniające się przyzwyczajenia Polaków jest Strefa 0%, w której możemy zakupić piwa, wina i gin bez alkoholu.

Zmiana ta wynika z rosnącej świadomości potrzeby prowadzenia
zdrowego trybu życia, chęci uniknięcia długotrwałych,
niekorzystnych skutków zdrowotnych oraz zmieniających
się preferencji tzw. millenialsów i przedstawicieli pokolenia
Z w zakresie spożywania alkoholu.

Raport Odpowiedzialności 2022, Grupa Żabka, s. 30

Tym bardziej w świetle takiego, a nie innego raportu Grupy Żabka, promocja związana z wódką w aplikacji budzi pośród wielu internautów zrozumiałą konsternację. Miejmy nadzieje, że centrala szybko wyjaśni całą sprawę i w najbliższej przyszłości w Żappce nie będą pojawiać się równie „niepoprawne” bonusy.

Źródło: Wirtualne Media, Raport Odpowiedzialności 2022 Grupa Żabka

Motyw