Telefon w rękach osoby z odpalonym BLIK, przyłożony do terminala płatniczego na stoliku, obok którego znajduje się filiżanka kawy

Awaria systemu BLIK. Klienci skarżą się na odrzucone transakcje

1 minuta czytania
Komentarze

BLIK nie działa, co oficjalnie potwierdził operator szybkich płatności. Trwają prace nad tym, aby system działał bez zakłóceń, ale nie wiadomo, kiedy sytuacja wróci do normy. Warto to uwzględnić podczas zakupów lub spaceru do bankomatu i przygotować się na alternatywny sposób realizacji operacji, np. za pomocą karty płatniczej.

Blik z problemami

Wygląda na to, że poniedziałek 17 kwietnia to dzień pełen trudności dla użytkowników mobilnej bankowości. Informowaliśmy już o awariach w PKO Banku Polskim i Banku Pekao (niedziałające aplikacje), a także o problemach, jakie mają mBank i Santader Bank Polska (m.in. logowanie do bankowości). O zakłóceniach poinformował też operator systemu BLIK.

Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia.

– taki komunikat pojawił się na profilach BLIK-a w social mediach.

Problemy z działaniem BLIK-a potwierdzają użytkownicy tego systemu.

Właśnie próbowałem wypłacić BLIKiem z bankomatu i faktycznie nie działa.

Co w przypadku gdy właśnie pobrano mi pieniądze z konta w ramach BLIK, a w Lidlu mam transakcję odrzuconą? Czy moje pieniądze wrócą na konto, czy to Lidl musi mi je wrócić?

To komentarze z facebookowego profilu BLIK-a.

zdjęcie główne: Depositphotos/Simpson33

Motyw